Popularitatea magazinelor de tip outlet a crescut simțitor în ultima perioadă. „Sunt de firmă și prețurile mult mai mici”
Popularitatea magazinelor cu îmbrăcăminte și încălțăminte la reducere a crescut în ultima perioadă, astfel că outleturile s-au înmulțit.
Vând colecții mai vechi ale unor mărci medii, dar și scumpe, doar că la prețuri mai mici față de cele inițiale. Majoritatea clienților vânează reducerile, dar caută și chilipiruri ale unor branduri premium.
Administratorul unui lanț de outleturi din Timișoara a ajuns de la un magazin la cinci, în șase ani. În patru comercializează haine, încălțăminte și accesorii pentru femei, iar în celălalt doar pentru bărbați. Toate produsele sunt aduse din depozite din Italia și Spania, unde firmele duc articolele care nu s-au vândut. Prețurile sunt și cu 40% mai mici decât cele inițiale.
În general, colecțiile nu sunt mai vechi de un an. Totuși, clienții care intră nu caută neapărat noutăți. Se uită la firmă și, mai ales, la preț.
Kanadil Murhaf, managerul unui outlet: „La noi acum merge foarte bine, pentru că e preț mai mic decât în mall. Și toate-s noi”.
Cumpărător: „Sunt de firmă și prețurile mult mai mici”.
Cumpărător: „Câteodată găsim și o firmă mai bună, și găsim lucruri pentru toate vârstele”.
Ca să nu rămână cu marfa pe stoc, administratorul unui magazin cu haine la reducere testează o marcă înainte să o comercializeze. Aduce câteva produse și, dacă sunt pe placul clienților, importă mai multe. Are deja două outleturi.
Costina Tinca, administratorul unui outlet: „Încercăm să aducem produse de brand cât mai diversificate. Numărul clienților a crescut cu 50% în ultimii ani”.
Clientă: „Găsesc tot felul de lucruri, rochițe de la diferite branduri și prețul este accesibil”.
Ioan Hosu, sociolog: „Decizia de a vizita și de a achiziționa branduri dar dintr-un outlet, este dată nu de modă, nu de tendințele unor influenceri sau trendsetteri, ci e dată pur și simplu de o tendință din portofelul oamenilor, nu mai sunt atâția bani”.
În Europa de Vest sunt centre comerciale de tip outlet care colaborează cu case de modă renumite. Înainte să lanseze o colecție nouă, acestea sunt aprovizionate cu produse rămase pe stoc, dar cu reduceri semnificative.