Piața de livrări a crescut de 5 ori în pandemie. Comenzile ar putea fi onorate în cel mult 15 minute
Cei care se ocupă de livrări își turează motoarele și își propun să ne onoreze comenzile în cel mult 15 minute.
Piața de profil a crescut de cinci ori în pandemie, iar firmele nu mai aduc la ușă doar mâncare, ci și cosmetice, cadouri sau electrocasnice. Cifra de afaceri totală a companiilor de livrări va atinge, în curând, pragul de un miliard de euro, estimează principalii jucători.
După ce ne-au adus mâncarea și alte produse necesare la ușă, livratorii vor acum să-și deschidă propriile magazine. Glovo, de pildă, are în plan un fel de depozite cu peste 2.000 de produse.
Victor Răcariu, manager regional companie de livrări: "Vrem să facem și ceea ce numim dark kitchen. Acestea sunt niște bucătarii foarte mari, pe care le închiriem către partenerii noștri să le folosească doar pentru livrare, în cazul în care, de exemplu, nu acoperă o anumită zonă din oraș, să o acopere doar cu livrare."
O promisiune este și îmbunătățirea timpului de livrare, însă pentru acest lucru este nevoie de oameni. Un livrator care lucrează part-time poate câștiga până la 2.500 de lei pe lună, iar la un program de opt ore salariul se dublează. Aplicația românească Tazz, de pildă, apărută în pandemie, îi atrage pe angajați cu tot felul de beneficii.
Răzvan Acsente, reprezentant aplicație livrări: ”Acum avem 100 de scutere noi, pe care le oferim livratorilor la pachet cu cursuri de condus, la pachet cu echipamentele specifice mersului pe scutere sau biciclete. Jumătate dintre ele sunt scutere electrice."
Și Bolt are în plan să se extindă pe piața livratorilor, însă pentru toate aceste variante este nevoie de materie primă. Restaurantele sunt primele care profită de comenzi. De pildă, în Brașov funcționează o bucătărie uriașă, pe care o folosesc mai multe restaurante care expediază mâncare la comandă.
Ștefan Gleveșanu, proprietar restaurante: ”Livrăm mai multe branduri. Niciodată nu aș fi făcut proiectul ăsta dacă nu era pandemia. Practic, în pandemie am fost nevoiți să ne reorientăm.”
Numai în 2020, românii au făcut prin aplicațiile de livrări opt milioane de comezi, iar trendul se menține crescător.