Ion Țiriac și-a expus ultimele 40 de automobile de epocă din colecție. Recondiționarea a durat chiar și patru ani
Unul dintre cei mai bogați români, Ion Țiriac, și-a completat cu încă 40 de mașini, uriașa colecție de automobile de epocă. Sunt autoturisme vechi, unele fabricate între cele două războaie mondiale.
Mașinile au fost cumpărate de la licitații, și au stat vreme îndelungată în ateliere speciale, pentru recondiționare.
Cele 40 de maşini ascund povești incredibile. De pildă, un Cadillac 75. Limuzina i-a aparţinut preşedintelui argentinian Peron şi soţiei sale, Evita Peron, în anii 1946 - 1952. Maşina de epocă a stat mulţi ani la Muzeul din Buenos Aires, iar acum poate fi admirată lângă Aeroportul Otopeni, în colecţia omului de afaceri Ion Tiriac.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Acest autoturism este şi mai vechi, a fost fabricat după primul război mondial. Mecanicii au făcut adevărate minuni. Deşi maşina era întreagă, rugina îi acoperise caroseria. Mai mult, cadrul de lemn al maşinii a fost afectat de vreme şi nu a mai putut fi salvat, aşa că a devenit o piesă de muzeu.
Vitalie Cojocari, corespondent PROTV: „Această maşină americană, un Auburn, a fost produsă în 1928. A fost reconstruită practic de la zero. Iar acum poate atinge 150 de kilometri pe oră. Motorul funcţionează perfect, iar Andrei o să ne demonstreze acest lucru.
-Avem emoţii?
-Nu, nicio emoţie, a pornit.
- Aşa trebuia să pornească, dacă are aproape 90 de ani nu înseamnă că nu trebuie să funcţioneze ca una nouă."
Consultantul tehnic al colecţiei, Andrei Dumitrescu, a studiat multe documente ca să poată readuce la viaţă autoturismul. Aproape patru ani a durat reconstrucţia migăloasă.
Andrei Dumitrescu, consultant tehnic Tiriac Collection: „M-am trezit la 3 dimineaţa, am sunat la muzeu şi mi-au căutat-o într-un catalog din anii aceia.
Vitalie Cojocari: După o asemenea muncă, nu v-ar fi milă de maşină să o scoateţi pe drumurile din România?
Andrei Dumitrescu: „Nu, maşina este maşină, nu este bibelou, sunt făcute să mergi cu ele."
Vecina bătrânei Auburn este un Rolls Royce, o bijuterie rară. În 1949 au fost făcute doar două astfel de maşini. A fost cumpărată la licitaţie în Marea Britanie.
Iar acest Bentley este prima maşină a producătorului care are caroseria de oţel. A fost fabricată imediat după al doilea război mondial şi a fost cumpărată la licitaţie în Londra.
Toate cele 350 de maşini din colecţie sunt înmatriculate. Angajaţii colecţiei spun că Ion Țiriac le ştie pe toate şi chiar le conduce din când în când. Practic, i-ar lua un an întreg ca să meargă în fiecare zi cu câte una.
Omul de afaceri nu a fost prezent la eveniment, dar a venit prietenul său Ilie Năstase, care şi-a amintit de prima sa maşină.
Ilie Năstase: „Prima maşină mi-a adus-o chiar domnul Țiriac. Un Ford Capri de la Londra. El a condus-o până la Bucureşti."
Fostul campion de tenis şi-a prezentat scuterul pe care l-a primit de la producător, când a câştigat turneul de la Roland Garros în 1973.
Maşinile de epocă din Colecţia lui Ion Țiriac, atât cele aflate în exterior, cât şi cele din interiorul galeriei, pot fi admirate gratuit în acest weekend, de doritori.