Încep lucrările la ”Autostrada urșilor”. Marcel Ciolacu: ”Este una dintre cele mai mari rușini ale României”

×
Codul embed a fost copiat

Au început în sfârșit lucrările pe singura bucată lipsă din Autostrada Lugoj-Deva. Ciotul de aproximativ zece kilometri este finanțat în mare parte din PNRR și ar trebui să fie gata în următorii doi ani, altfel riscăm să pierdem banii.  

Până acum însă nu s-a turnat nicio bucată de asfalt, iar constructorul nu a primit toate autorizațiile. Proiectul prevede construirea a două tuneluri prin munți pentru protejarea ursilor.

După ani de întârzieri și termene amânate, au ajuns și primele utilaje pe șantierul dintre localitățile Marginea și Holdea, singura poțiune de drum lipsă de pe Autostrada Lugoj-Deva. Lucrările, întrerupte în 2017, au fost reluate în această primăvară.

Tronsonul supranumit "Autostrada urșilor", deoarece este prevăzut cu tuneluri care să asigure culoare de trecere pentru animalele sălbatice, are aproximativ 10 kilometri. Pentru moment, constructorul a primit autorizație doar pentru porțiunea de drum până la tuneluri.

”Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Se lucrează până să se ajungă la dealuri. Atunci se va putea ajunge și la acele tunele. Nu sunt tunele extraordinar de lungi, cam 2 kilometri, care se pot face cu acele aparate desul de repede.
Reporter: Documentație există?
Sorin Grindeanu: Este depusă. Ei pot lucra în momentul ăsta pe tronsonul până în tuneluri, probabil în vreo două, trei săptămâni, vor primii și toate avizele și pentru tuneluri”.

Citește și
autostrada bv
Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru un nou sector de drum pe Autostrada Ploiești-Brașov

Ciurea: ”Șansele să fie gata la sfârșit de 2026 sunt zero”

Cele două tuneluri care vor fi forate prin munte au fost cerute de autoritățule de mediu încă din 2013, astfel încât să protejeze fauna. Primul va avea 900 de metri, iar al doilea peste 1.900 de metri.

Proiectul este finanțat în mare parte din PNRR și ar trebui să fie gata până la sfârșitul lui 2026, altfel riscăm să pierdem banii europeni. Contractul se ridică la 1,82 de miliarde de lei, fără TVA.

Marcel Ciolacu: ”Cred că este una dintre cele mai mari ruşini ale României, acest tronson de segment de aproape 10km”.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: ”În acest moment, există doar autorizație de construire, doar pentru cei aproximativ 7 kilometri. Șansele să fie gata la sfârșit de 2026 sunt zero. În primul rând este termenul contractual, care este de 34 de luni. Iar punctul critic este exact zona de tuneluri. Al doilea element este partea tehnică. Iar al treilea elemnet este stadiul. În acest moment nu avem proiect tehnic aprobat”.

După finalizarea lucrărilor, șoferii vom putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Boița – până la granița cu Ungaria.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Marcel Ciolacu a rămas blocat în trafic, după o întâlnire în care antreprenorii i-au cerut să facă autostradă în Moldova
Marcel Ciolacu a rămas blocat în trafic, după o întâlnire în care antreprenorii i-au cerut să facă autostradă în Moldova

Fondatorul grupului de firme Electra din Iaşi, Marian Berdan, susţine că oamenii de afaceri ieşeni i-au spus premierului Marcel Ciolacu că Moldova are nevoie urgentă de autostradă şi i-au cerut acestuia ca proiectul să fie finalizat până în anul 2023.

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru un nou sector de drum pe Autostrada Ploiești-Brașov
Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru un nou sector de drum pe Autostrada Ploiești-Brașov

A fost făcut încă un pas mic, e drept, către o infrastructură rutieră modernă. Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru un sector de autostradă cuprins între localitățile Cristian și Codlea din județul Brașov.

Se forează în stâncă primul tunel al viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești. Cum arată
Se forează în stâncă primul tunel al viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești. Cum arată

După ani de așteptări, autostrada Sibiu-Pitești, începe să prindă contur. Lucrările avansează, la primul tunel forat în stâncă, pe viitorul drum de mare viteză.

Avem telefoane de urgență pe autostrăzi, dar nu funcționează. Multe dintre ele au fost vandalizate sau furate
Avem telefoane de urgență pe autostrăzi, dar nu funcționează. Multe dintre ele au fost vandalizate sau furate

Când circulați pe autostradă este bine să aveți telefonul încărcat, aparatele de urgență de pe șoselele de mare viteză fie nu sunt conectate la rețea, fie au fost vandalizate.

O nouă autostradă în România. Primii kilometri sunt aproape gata. Când se va deschide circulației
O nouă autostradă în România. Primii kilometri sunt aproape gata. Când se va deschide circulației

Autoritățile promit că în august va fi gata prima bucată din Autostrada 7, care va traversa Moldova.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.