Avem telefoane de urgență pe autostrăzi, dar nu funcționează. Multe dintre ele au fost vandalizate sau furate
Când circulați pe autostradă este bine să aveți telefonul încărcat, aparatele de urgență de pe șoselele de mare viteză fie nu sunt conectate la rețea, fie au fost vandalizate.
Reprezentanții companiei care administrează drumurile susțin că foarte puțini șoferi au apelat la ele, așa că nu le-au pus din nou în funcțiune pe cele stricate. Din acest motiv, noile proiecte de autostradă nici nu sunt prevăzute cu astfel de aparate, ci vor avea doar panouri de informare.
Pe Autostrada A 1, în vestul țării, zonă aglomerată, în apropierea graniței, telefoanele de urgență sunt în mare parte doar carcase ruginite sau sparte. Am verificat primul aparat care ne-a ieșit în cale, de la intrarea pe șoseaua de mare viteză, în zona localității Remetea Mare, spre Nădlac.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Aceste telefoane, amplasate din 2 în 2 kilometri, ar trebui să sune în centrele de comandă ale Direcțiilor Regionale de Drumuri, dar în realitate nu sunt conectate.
Cei care administrează autostrada spun că multe aparate au fost vandalizate. Ba chiar în unele zone chiar au dispărut cu totul. Iar pentru că în ultimii ani doar doi șoferi le-au folosit, acestea nu au mai fost reparate sau înlocuite. În plus, pe viitoarele șosele vor fi folosite alte sisteme.
Alina Sabou, purtător de cuvânt DRDP Timișoara: „Pe proiectele următoare de drumuri de mare viteză nu vor fi folosite telefoanele acestea SOS, se vor monta niște plăcuțe pe care va scrie numărul de telefon 112, pentru urgențe”.
Un șofer de camion face curse în toată Europa. Spune că în trecut a folosit un telefon de urgență, în altă țară, iar serviciul a funcționat perfect.
Șofer: „Au venit în maxim 20 minute, au venit la mine”.
Reporter: Unde se întâmplă asta?
Șofer: „În Germania”.
Reporter: Ați avut o problemă cu camionul sau ce?
Șofer: „Da, cu camionul și au venit ei. Au venit cei de la service sau m-au rezolvat”.
La noi, cu toate că nu folosesc neapărat serviciul, șoferii spun că este util.
Șofer: „E foarte bună chestia asta că e opțiunea asta ca să sunăm și să... ai un necaz ai o problemă, un furt. Poate telefonul nu merge”.
Șofer: „Normal ar fi trebuit să funcționeze”.
În celelalte state din Europa unde funcționează sistemul, telefoanele SOS sunt conectate la dispeceratele administratorilor de autostradă. În urma apelului, un angajat decide dacă este vorba de o urgență și atunci trimite poliția sau salvarea ori dacă apelantul are doar nevoie de asistență rutieră.