FOTO. Cum arăta România în secolele XIX-XX. Fotografii colorizate digital
Cincisprezece fotografii colorizate digital, care surprind imagini din România din secolele XIX și XX, vor fi prezentate, în fiecare zi de marţi şi de joi, pe pagina de Facebook şi pe contul oficial de Instagram (@ircruv) ale IRCCU Veneţia.
Expoziţia online de fotografii colorizate digital „Vedere din România“, organizată de Institutul Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia în colaborare cu Jecinci, arhitect şi artist 3D, va fi prezentată până la 15 decembrie 2020.
O alternativă la imaginile monocrome, fotografiile prelucrate de artistul Jecinci devin o „fereastră” către perioade mai puţin cunoscute din istoria unor oraşe precum Braşov, Bucureşti, Constanţa sau Cluj-Napoca.
Alegeri 2024
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
Vezi imaginile în GALERIA FOTO.
„«Vedere din România» este un proiect care poate promova altfel ţara noastră în lume. Din punctul de vedere al muncii mele, vreau să se înţeleagă clar că recreez un farmec al unei perioade istorice, care nu a fost alb-negru, aşa cum era redată într-o fotografie de atunci”, explică artistul Jecinci.
El mai spune că metoda colorizării este un hobby pentru el şi că a descoperit-o în urmă cu aproape şase ani, când a urmărit un tutorial şi a acceptat provocarea de a o aplica şi pe imagini vechi din România.
„Imaginile le aleg aleatoriu, în special din spaţiul online, pentru că, din păcate, fondul de fotografie românească este ţinut în depozite. Iar celor care susţin că poate fi vorba despre manipulare în colorizarea acestor imagini de arhivă sau că le-aş pierde farmecul le spun că, din contră, expunerea în alb-negru ar putea fi cea manipulatorie şi că farmecul acelei vieţi revine însă odată cu culoarea. Alegerea culorilor presupune însă o muncă de documentare consistentă, mai ales în cazul personalităţilor istorice”, argumentează arhitectul român.
„România sfârşitului de secol al XIX-lea nu era monocromă. Era o sărbătoare. Iar eu încerc să fac imaginile din acea perioadă cât mai reale”, mai spune Jecinci.