Figurine sub formă de iepuraș sau ouă de Paște, pregătite de ciocolatieri cu multă grijă
Neagră, cu lapte sau folosită în amestecuri îndrăzneţe, delicioasa ciocolată doboară recorduri. Specialiştii americani spun că anul acesta vânzările mondiale vor depăşi 100 de miliarde de dolari, valoare fără precedent în istoria acestui răsfăţ dulce.
Şi, pentru că se apropie Paştele, ciocolatierii se întrec în a pregăti iepuraşi şi ouăle din ciocolată, pictate sau acoperite de foiţă de aur.
Ciocolatierii din Los Angeles au intrat deja în febra pregătirilor pentru Paşte. Cum printre clienţi se numără şi vedete de la Hollywood, oferta de sărbători trebuie să fie pe măsura pretenţiilor.
De pildă, în această ciocolaterie, cu o istorie de şapte decenii, găsim ouă din ciocolată inspirate din expresionismul abstract. Pentru un astfel de cadou trebuie să scoateţi din buzunar aproape 60 de dolari.
"Ouăle sunt confecţionate manual. Le decorăm cu unt de ciocolată colorat, ca să dea impresia unei picturi. Gândiţi-vă la operele lui Jackson Pollack", spune Danny Zahirpour, ciocolatier.
În oferta de Paşte apar şi iepuraşii din ciocolată acoperită cu un strat subţire de aur de 18 carate. Preţul este de 25 de dolari bucata.
Mii de iepuraşi din ciocolată neagră şi cu lapte iau naştere într-o ciocolaterie populară în rândul vedetelor. O cutie cu două bucăţi costă zece dolari. Şi se vând cu miile de Paşte.
De altfel, vânzările de ciocolată au crescut şi vor continua să crească în următoarea perioadă, nu numai în Statele Unite.
Americanii nu sunt însă nici pe departe cei mai mari consumatori de ciocolată din lume. Un american consumă, în medie, cinci kilograme pe an, de două ori mai puţin decât elveţienii, austriecii sau germanii.