Companiile aeriene ar putea fi obligate să alimenteze avioanele și cu biocombustibil. Prețurile biletelor ar putea crește

×
Codul embed a fost copiat

Gândiți-vă de două ori înainte să aruncați la gunoi uleiul folosit la prăjit.

Reciclat, ar putea fi transformat în combustibil sustenabil pentru aviație și, amestecat cu tradiționalul kerosen, ar putea reduce serios poluarea tot mai mare produsă de avioane.

Pentru a atinge țintele anunțate pentru următorii ani, Comisia Europeană ar urma să oblige companiile să alimenteze și cu biocombustibil. Asta ar putea duce însă la scumpirea biletelor.

2022 este anul în care călătoriile au revenit aproape la nivelul de dinainte de pandemie. Aglomerație la sol înseamnă însă poluare în aer.

Reporterii PRO TV au fost în aeroportul din Lyon. Cât au poluat ca să ajungă acolo? Drumul de la București cu escală la Viena dus-întors înseamnă aproximativ 16 tone de combustibil. Odată ars în zbor, acesta generează emisiile de dioxid de carbon, și pentru un singur pasager vorbim de peste 400 de kg de emisii poluante. Pentru reporter și cameraman - 800 de kg. Cam cât poluează în medie o mașină în jumătate de an.

Citește și
avion
Spațiile ascunse din avioane care sunt interzise pentru pasageri

Cu toate că transportul aerian este responsabil momentan pentru doar 4% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene, este sectorul care a înregistrat cea mai mare creștere în ultimii ani.

Numărul pasagerilor este din ce în ce mai mare, iar poluarea poate fi redusă cu ajutorul combustibilului sustenabil, o combinație de deșeuri de ulei și grăsimi, printre care și ulei gătit, care se amestecă însă cu kerosenul.

Comisia Europeană a testat această soluție cu câteva avioane care au aterizat în Lyon, din mai multe orașe, printre care și București. Iată rezultatul:

Un avion, de exemplu, a sosit de la Lyon din Porto, Portugalia. Și a ajuns la o reducere a emisiilor poluante cu 28% după ce rezervorul a fost alimentat cu combustibil sustenabil până la 30%.

Testele au arătat că diminuarea emisiilor poluante ar putea merge spre 70%, dacă avioanele sunt noi și au consum redus, iar controlul de trafic aerian este optimizat, pentru ca avioanele să zboare drept, fără ocolișuri. Prin urmare, pentru a ajunge primul continent neutru climatic, companiile aeriene ar urma să fie obligate treptat să alimenteze și cu un combustibil "verde".

Comisarul european pentru transporturi: Noi am propus, o să se adopte probabil curând. Un plan începe cu procente mici și crește din ce în ce, până la 65% în 2050, amestec între kerosen și combustibili sustenabili.

Acest tip de combustibil se produce momentan în cantități foarte mici la nivel mondial, sub 0.2% din consum, iar prețul este mult mai mare decât în cazul celui clasic.

Președintele TotalEnergies Aviation: Este scump, da, pentru că asta vine din modul în care este produs. Colectarea uleiului folosit este scumpă, pentru că lucrurile nu sunt bine organizate pentru acest moment.

Și rafinăria de la Petrobrazi va începe în această vară producția de combustibil sustenabil. Dacă vor crește cantitățile folosite, se așteaptă și o domolire a prețurilor. În paralel, sunt produse avioane care zboară cu hidrogen și nu poluează deloc.

Reprezentant Airbus: Ideea este să aducem o aeronavă comercială în piață până în 2035 și va fi prima din multe avioane care credem noi că vor funcționa cu hidrogen. Suntem interesați de hidrogen pentru că are foarte bune caracteristici pentru mediu, nu are dioxid de carbon.

Până atunci, combustibilul sustenabil rămâne singura soluție. Și celebra trupă Coldplay, aflată în turneu mondial în această vară, folosește pentru zborurile sale combustibil sustenabil pentru a reduce emisiile poluante, pe lângă alimentarea concertelor cu energie regenerabilă.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Video. Aeronavă comercială interceptată de un avion de vânătoare după ce s-a dat o alarmă cu bombă la bord
Video. Aeronavă comercială interceptată de un avion de vânătoare după ce s-a dat o alarmă cu bombă la bord

O aeronavă care aparține companiei easyJet a fost escortă de un avion de luptă spaniol după ce un turist britanic de 18 ani ar fi anunțat că la bord se află o bombă, scrie Mirror.co.uk. 

Spațiile ascunse din avioane care sunt interzise pentru pasageri
Spațiile ascunse din avioane care sunt interzise pentru pasageri

Există câteva zone secrete pe aeronave, unde piloții și echipajul se odihnesc în timpul zborurilor lungi. Pasagerii nu le pot accesa sub nicio formă și sunt bine ascunse vederii.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.