Avertismentul care îți dă fiori al celui mai vechi pilot TAROM: ”Mulți piloți sunt fără experiență”. Ce salarii au, de fapt

pilot
Shutterstock

Pilotul Cezar Osiceanu, angajat al companiei TAROM, afirmă că sute de piloţi au părăsit, în ultimii ani, compania naţională de transport aerian, iar dintre cei care au rămas jumătate „au în buzunar oferta de angajare de la concurenţă”.

Osiceanu mai spune că venitul unui comandant de la TAROM este mai mic decât venitul unui copilot de la companiile private.

”Mecanismul este următorul: s-a tras semnal de alarmă de fiecare dată, că nu mai sunt piloţi. A fost o atitudine corporatistă de sclavagism faţă de noi, în sensul că hai, hai... Şi am rămas din ce în ce mai puţini. În momentul de faţă sunt aproximativ 90 de piloţi, care o parte sunt piloţi fără experienţă, care acumulează şi ei acum, la ATR în special, şi care nu pot fi luaţi de companiile străine, pentru că nu au încă experienţă. Trebuie să ai minim 500 de ore şamd. Ceilalţi piloţi care au mai rămas, fie sunt piloţi care au ajuns la vârsta apropiată de pensionare, fie sunt ca mine, care aşteaptă să salveze compania sau să stingă lumina, fie sunt cu diverse probleme care i-au împiedicat să plece. În ultimii cinci ani de zile au plecat aproximativ 380 de piloţi de la TAROM. Vă spune ceva?”, a afirmat pilotul Cezar Osiceanu sâmbătă.

El spune că din cauza unui „mecanism greşit înţeles şi promovat” piloţii sunt „ţapi ispăşitori”.

Pilotul Cezar Osiceanu a vorbit şi despre nivelul salariilor din compania TAROM, el arătând că „nivelul salarial al piloţilor este din 2007”.

Citește și
Cum a devenit TAROM rușinea națională din mândria națională, cu implicarea excesivă a politicului
Șeful sindicatului piloților, întrebat dacă „inapții” de la TAROM au fost la medic între timp: „Să nu intrăm în alte detalii”

Ce salarii au piloții TAROM

Conform acestuia, un pilot comandant de ATR sau de Boeing, care are cel puţin 2000-3000 de ore experienţă în calitate de copilot, câştigă la TAROM 12.000 de lei salariu, iar dacă pilotează Boeing câştigă între 14.000 şi 15.000 salariu. Venitul său este format din această sumă şi diurne în lei sau valută.

”Venitul lunar al unui pilot comandant, că e ATR, că e Boeing, până în acest moment este de maxim 4500 de euro lunar”, explică pilotul.

Osiceanu mai spune că, la o companie privată, un comandant are un venit net cuprins între 10.000 şi 12.000 de euro, iar un copilot are un venit net de 6.000 de euro.

Acesta adaugă că jumătate dintre piloţii TAROM „au în buzunar oferta de angajare de la concurenţă”.

Conform lui Cezar Osiceanu, „a crescut fabulos” şi rata defecţiunilor, mai ales în cazul aeronavelor de tip ATR.

Pilotul mai spune că „implicarea politicului a distrus, efectiv, tot ce mai era bun în TAROM”.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Citește și...
Cel mai vechi pilot TAROM, despre zborurile anulate: ”Nu a fost grevă”. Piloții, obligați să zboare și 8 zile la rând
Cel mai vechi pilot TAROM, despre zborurile anulate: ”Nu a fost grevă”. Piloții, obligați să zboare și 8 zile la rând

Cezar Osiceanu, cel mai vechi pilot TAROM, a spus că blocajul de pe 8 iulie, după ce zeci de piloți s-au declarat inapți, nu a fost o grevă, ci o reacție la condițiile de muncă. Potrivit acestuia, piloții sunt obligați să zboare și câte 8 zile la rând.

Șeful sindicatului piloților, întrebat dacă „inapții” de la TAROM au fost la medic între timp: „Să nu intrăm în alte detalii”
Șeful sindicatului piloților, întrebat dacă „inapții” de la TAROM au fost la medic între timp: „Să nu intrăm în alte detalii”

Piloții TAROM s-au întors la manșă, dupa ce, luni, unii dintre ei s-au declarat inapti pentru zbor, iar din această cauză au fost anulate zeci de curse și mii de oameni au rămas ai nimănui prin aeroporturi.

Un fost pilot la Qatar Airways dă de pământ cu „inapții de zbor
Un fost pilot la Qatar Airways dă de pământ cu „inapții de zbor" de la TAROM și cu guvernanții români. „I-a durut în cot"

Dumitru Oprișiu, fost pilot-comandant pe un avion Boeing 787 al companiei Qatar Airways, a declarat, în exclusivitate pentru Știrile PRO TV, că îi susține pe piloții de la TAROM care sunt nemulțumiți de salariile pe care le primesc.

Banii i-au vindecat „miraculos”. Pentru ce sume au fost de acord piloții „inapți de zbor” de la TAROM să își reia activitatea
Banii i-au vindecat „miraculos”. Pentru ce sume au fost de acord piloții „inapți de zbor” de la TAROM să își reia activitatea

După zeci de zboruri anulate rând pe rând, în decurs de mai bine de 24 de ore, conducerea companiei TAROM și angajații au ajuns la un acord. Începând de marți dimineață programul a revenit la normal.

Criza de la TAROM. Pasageri au așteptat și 16 ore pentru un zbor: „Am pierdut cazările, vacanța”. Ce au obținut piloții
Criza de la TAROM. Pasageri au așteptat și 16 ore pentru un zbor: „Am pierdut cazările, vacanța”. Ce au obținut piloții

După zeci de zboruri anulate rând pe rând în decurs de mai bine de 24 de ore, conducerea companiei TAROM și angajații au ajuns la un acord: începând de marți dimineață, programul a revenit la normal.

Recomandări
ÎCCJ contestă din nou la CCR legea privind pensiile speciale din Justiție: „Discriminează magistrații”
ÎCCJ contestă din nou la CCR legea privind pensiile speciale din Justiție: „Discriminează magistrații”

Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a decis, vineri, să sesizeze din nou Curtea Constituțională a României (CCR) în privința legii pensiilor speciale ale magistraților.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Noua strategie de securitate a SUA conţine câteva cuvinte dure la adresa Europei. Trump dezvăluie ce își dorește pentru lume
Noua strategie de securitate a SUA conţine câteva cuvinte dure la adresa Europei. Trump dezvăluie ce își dorește pentru lume

Noua strategie de securitate naţională a lui Donald Trump, publicată discret joi, conţine câteva cuvinte dure la adresa Europei, sugerând că aceasta se află într-un declin civilizaţional, şi acordă relativ puţină atenţie Orientului Mijlociu şi Africii.