Călătorii s-au întors în aeroporturi, după primul an al pandemiei, unul dificil, în care multe zboruri au fost oprite. În 2021, au fost în total peste 4,3 milioane de pasageri în aeroporturile din țară.

Valea Prahovei așteaptă și ea să fie conectată aerian, în timp ce paradisul verde din Delta Dunării are o pistă de milioane de euro prea puțin utilizată. Doar 73 de pasageri au ajuns la Tulcea în 2021 și doar cu avioane private. Cea mai mare creștere a numărului de pasageri a înregistrat-o anul trecut aeroportul din capitala Moldovei.

640.000 de pasageri pe Aeroportul din Iași, în 2021

640 de mii de pasageri au trecut prin Aeroportul din Iași anul trecut, care astfel a urcat pe a doua poziție între aerogările regionale. De la Iași, pasagerii au zburat spre 22 de destinații. Au fost inaugurate și patru rute noi.

E foarte important pentru noi care lucrăm în străinătate să avem un loc de unde să scurtăm din timpul de călătorie. Înainte călătoream de la București, trebuia să plec cu 12 ore înainte”, explică un bărbat.

Aeroportul Iași a reușit în premieră să se califice al doilea aeroport al României. Pentru noi este o veste bună pentru că în funcție de trafic și veniturile sunt proporționale”, a declarat director general provizoriu Aeroport Iași.

Potrivit boardingpass.ro, aerogara din Cluj rămâne principalul aeroport regional, cu 1,46 milioane de pasageri. Urmează Iași și Timișoara. Ambele aeroporturi au avut peste 600.000 de pasageri. Aproape toate aerogările au deschis o parte din linii și au avut creșteri, dar în total, traficul a fost cu aproape 50% mai mic decât în 2019.

Aeroportul din Tulcea, prea puțin folosit

Un caz special este Tulcea, unde pe pistă bate vântul.

Aeroportul din Tulcea ar trebui să fie una dintre cele mai importante porţi de intrare în Delta Dunării, mai ales pentru turiştii care vin din străinătate. Însă, din păcate, anul trecut nu a existat niciun charter ori avion de linie, fie că vorbim despre curse interne ori internaționale care să fi aterizat aici. La Tulcea au debarcat doar 73 de turiști care au venit în Delta cu avioane private.

Ungaria e o piață care caută pescuitul în Deltă, dar la fel de bine s-ar putea discuta despre țările scandinave sau statele din vestul Europei”, a transmis președintele Asociației de Promovare Delta Dunării.

Aeroportul este operațional din 1952. În 2017 a fost închis iar doi ani mai târziu a intrat într-un proces de modernizare cu 12 milioane de euro, fonduri UE. Aeroportul a fost redeschis în 2020, când a avut 30 de pasageri.

Nicio Agentie din Tulcea n-a avut curaj sa facă pachete turistice pentru vestul țării cu avion charter inclus! Nu există asemenea oferte!”, a explicat un operator Turism Tulcea.

Aeroportul din Brașov, aproape de inaugurare

În același timp, Brașovul se pregătește să inaugureze propriul aeroport. Ar fi primul construit în România în ultimii 30 de ani. Autoritățile locale au calculat că va putea deservi peste un milion de pasageri pe an.

Investiția este una foarte mare, încă nu am finalizat-o, dar este peste 100 de milioane de euro”, a spus directorul Direcției de Implementare Aeroport Brașov.

În premieră în România, aeroportul din Brașov va avea un turn de control virtual - zborurile vor fi dirijate cu ajutorul unui sistem compus din camere video, echipamente de radionavigație, senzori, stație meteo și o aplicație software performantă.

Aeroportul din Brașov va coopera cu șapte companii aeriene. Anglia, Italia și Germania vor fi destinațiile principale.