Ce a făcut Louis Vuitton după ce compania a fost acuzată că a copiat ia românească. Bluza era vândută cu 5.000 de euro
Brandul francez Louis Vuitton a retras de pe site-ul său bluza inspirată din ia românească, după uriașul val de reacții de pe internet.
Reprezentanții casei de modă au prezentat scuze statului român, într-o discuție cu ambasadoarea României în Franța, spunând că totul a fost o greșeală „involuntară”.
Lucrurile nu se vor opri însă aici. Ministerul Culturii pregătește o serie de evenimente în parteneriat cu Louis Vuitton, prin care ia și meșteșugurile românesti vor fi puse în valoare.
După campania amplă lansată pe internet prin care ONG-ul „La blouse roumaine” a cerut reprezentanților Louis Vuitton să recunoască originile bluzei, brandul francez a scos-o de la vânzare.
Andreea Tănăsescu, inițiatoarea mișcării „La Blouse Roumaine": „A fost o campanie diferită față de celelalte cazuri, pentru că de data aceasta am cerut brandului LV să scoată acea cămașă numită balon din colecție. În al doilea rând am cerut comunității noastre să participe, să șusțină campania cu mărturii despre acest port tradițional”.
Bluza era parte din colecția de plajă a verii, costa 5.000 de euro și era descrisă drept o piesă „aerisită pentru un aspect fresh, boem", fabricată în Italia. Conform unor surse, colecția a inclus 60 de bluze, 40 au fost vândute, iar celelalte au fost retrase.
Ambasadoarele României în Franța și la UNESCO s-au întâlnit la Paris cu reprezentanții casei de modă. Aceștia au prezentat scuze statului român și au precizat că a fost vorba de o greșeală, pentru că nu au verificat sursa de inspirație.
Ministerul Culturii și brandul francez au agreat un parteneriat și pregătesc acum o serie de evenimente în care ia și meșteșugurile românesti să fie promovate.
Raluca Turcan: „M-am gândit că cel mai important este să transformăm o eroare într-o oportunitate. Și atunci, cu alți parteneri instituționali, am luat legătură cu casa de modă, am stabilit un calendar, prin care România, în parteneriat cu o companie atât de mare, să pun în valoare meșteșugurile romanești”.
Artizani români ar putea fi promovați în magazine Louis Vuitton.