Studiu: Morcovii ii ajuta pe barbati sa fie mai fertili

61393119

Morcovii fac parte din grupul de fructe si legume care ajuta la imbunatatirea calitatii spermei, barbatii care consuma aceste vegetale fiind mai fertili, potrivit unui nou studiu realizat de cercetatorii americani, informeaza dailymail.co.uk.

Despre morcovi s-a tot vorbit ca sunt buni pentru imbunatatirea vederii, insa un nou studiu a aratat ca acestia ajuta la imbunatatirea calitatii spermei.

Cercetatorii care au investigat efectele fructelor si legumelor asupra sanatatii spermei au descoperit ca morcovii ofera cele mai bune rezultate. Acestia au un efect bun asupra "motilitatii" (capacitatea de miscare) a spermatozoizilor.

Cercetatorii de la Universitatea Harvard din Statele Unite ale Americii au cerut unui numar de 200 de barbati tineri sa urmeze o dieta care continea o varietate de fructe si legume, inainte de a face teste pentru a observa ce efecte au acestea asupra spermei.

Drept urmare, fructele si legumele de culoare galbena si portocalie ajuta la ameliorarea calitatii spermei. Acest lucru se datoreaza pigmentilor care dau culoarea galbena numiti carotenoide, deoarece corpul transforma unii dintre acesti pigmenti in antioxidanti care ajuta la mentinerea sanatatii. Printre acestia se numara beta-carotenul, pe care care corpul il tranforma in vitamina A.

Antioxidantii ajuta la neutralizarea radicalilor liberi - grupuri liberi de atomi care reprezinta un proces secundar al metabolismului si pot distruge membranele celulare ale ADN-ului.

Cartofii dulci si pepenele galben ajuta si la cresterea cantitatii spermei, dar s-a descoperit ca morcovii imbunatatesc performanta spermei intre 6,5 si 8 procente, potrivit unei analize publicate in revista Fertility and Sterility.

Fructele si legumele de culoare rosie, in special tomatele, care contin substante anticancer, precum licopenul, au fost asociate cu scaderea numarului spermatozoizilor cu anomalii in ceea ce priveste forma. Datorita acestor fructe si legume, numarul de spermatozoizi "normali" a fost cu 8 - 10% mai ridicat, spun cercetatorii, care au putut observa o diferenta semnificativa in randul cuplurilor care aveau probleme in a concepe un copil.

Acest studiu vine pe fondul inregistrarii unei scaderi a cantitatii si calitatii spermei in tarile occidentale, unele studii aratand ca numarul mediu de spermatozoizi a scazut la jumatate.

Un studiu anterior realizat de Universitatea Harvard a aratat ca barbatii a caror dieta include grasimi saturate au numar mai mai mic de spermatozoizi, iar calitatea spermei este mai slaba. in schimb, calitatea spermei in randul barbatilor care consuma mai multe grasimi "bune", inclusiv acizi grasi omega 3, care se gasesc in peste si unele plante, este mai buna.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția presei americane după cursa istorică a lui David Popovici de la Paris
Reacția presei americane după cursa istorică a lui David Popovici de la Paris
Citește și...
Patrunjelul, o optiune sanatoasa pentru sezonul rece. Combinatiile in care poate fi consumat

Consumati patrunjel din abundenta alaturi de orice alta leguma, in orice anotimp. Va aduce maximum de nutrienti si 0 kilocalorii. Dar folositi-l si in combinatii satioase.

Efectele tigarilor asupra pielii. Cum arata fratele geaman care fumeaza si cel care nu. FOTO

Efectul de imbatranire pe care tigarile il au asupra pielii este binecunoscut, insa, pana acum, nimeni nu a observat cat de mult distruge tenul.

"M-a intinerit cu zece ani". Cum arata aceasta femeie, dupa ce a baut trei litri de apa pe zi. FOTO

O femeie din Marea Britanie spune ca arata mai tanara cu zece ani, dupa ce a consumat trei litri de apa pe zi.

Recomandări
Ziua Marinei la Constanța: 3.500 de militari, 50 de nave și 15 aeronave participă la demonstrații

Mii de oameni sunt așteptați de la ora 10:00, pe faleza Cazinoului din Constanța, pentru festivitățile de Ziua Marinei. 

Mesajul magnific al lui David Popovici, după ce a cucerit Parisul: ”Ici c'est Roumanie!” | VIDEO

”Ici c'est Roumanie!” (Aici este România), a scris David Popovici în social media, după ce a câştigat a treia medalie de aur consecutivă la 200 m liber la Campionatele Europene.

Mii de credincioși au avut o noapte de rugăciune pe dealul Mănăstirii Nicula, înainte de prăznuirea Adormirii Maicii Domnului

Pe dealul Mănăstirii Nicula din județul Cluj s-a încheiat o noapte de rugăciune sub cerul liber. Mii de credincioși au participat la procesiunea ținută de un sobor de preoți.