Povestea englezului care a pierdut 5.000 de lire crezand ca vorbeste cu banca si firma de carduri
Daca pana acum autoritatile ne avertizau sa fim atenti la tastarea informatiilor in cadrul ATM-urilor, se pare ca hotii din Marea Britanie nu mai au nevoie de acestea, folosind direct cardul victimei.
In Marea Britanie, furtul de pe carduri a ajuns la un nou nivel, plin de creativitate. Un barbat caruia i s-au furat 5000 de lire a povestit pentru Daily Mail ca a fost sunat de catre un angajat al companiei Visa Card, pentru a-l informa ca au fost constatate tranzactii frauduloase importante.
Angajatul companiei Visa Card i-a confirmat acestuia ultima tranzactie facuta, dupa care i-a oferit victimei un numar de inregistrare, cu rugamintea de a suna inapoi la banca si a lua legatura cu un reprezentant al departamentului de protectie al cardurilor
Alegeri 2024
20:17
Ludovic Orban se retrage din cursa prezidențială și își anunță susținerea pentru Elena Lasconi. Reacția candidatei USR
19:41
Nicuşor Dan: Ar fi bine să rămână un singur candidat al partidelor de dreapta la prezidenţiale
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
Conform jurnalistului ghinionist, acesta a procedat cum i s-a spus. Sunand la banca acesta a primit explicatile a situatiei in care se afla. Cardul sau fusese clonat in cadrul bancomatului in care acesta il utilizase ultima oara. Se pare ca angajatul i-a explicat chiar si unde a fost folosit cardul sau ulterior de catre hoti, care isi cumparasera cateva lucruri dintr-un magazin Apple.
Persoana de la celalalt capat al firului, Rajesh Khan, i-a oferit victimei cateva informatii de baza ca numele complet, ziua nasterii dar si adresa sa, pentru a-si confirma functia din cadrul departamentului de protectie a cardurilor.
Acesta l-a anuntat pe pagubit, ca un curier se afla in drum spre domicilul sau pentru a prelua cardul, care va avea nevoie de o examinare.
Pagubitul sustine ca Rajesh Khan i-a explicat ca au nevoie sa analizeze cipul cardului, moment in care a fost nevoit sa isi tasteze codul PIN in telefon.
Jurnalistul si-a impachetat cardul asa cum a fost rugat si a asteptat linistit curierul.
Rajesh a mai sunat apoi de doua ori, pentru a anunta ca acesta va ajunge in 5 minute si in momentul in care curierul delegat a ajuns, oferindu-i acestuia date despre masina dar si aspectul soferului.
In aceeasi zi, Rajesh a revenit cu un telefon pentru a anunta ca au primit cardul si ca in cateva zile isi va recupera banii.
A doua zi, cei de la Visa Card Services au sunat pentru a-si anunta clientul ca au o noua problema cu cardul sau, evazionistii reusind sa ii intre in contul sau online si fiind in posesia datelor cartii sale de credit. Rajesh i-a oferit victimei o speranta, spunandu-i ca hotii ar putea fi arestati, pentru ca au comis o greseala cumparand un bilet de tren cu destinatia Paris. Un politist ar urma sa-i intampine la urmatoarea statie.
La cateva zile dupa acest telefon, se pare ca victima scosese din buzunar aproximativ 4000 £. Asa ca a sunat la banca, de data asta de pe telefonul mobil.
Dupa ce a explicat situatia catorva persoane din cadrul institutiei bancare, acesta a aflat ca nimeni nu anuntase cardul ca fiind furat.
Se pare ca in tot acest timp tinuse legatura cu hotii cardului sau.
Reprezentantii politiei i-au explicat acestuia ca totul a fost planuit cu mare grija, explicandu-i ca victima fusese vazuta cand utilizase cardul si urmarit acasa. In momentul in care a fost rugat sa sune la banca, hotii nu inchisesera niciodata telefonul, asteptand ca acesta sa tasteze numarul si mimand un simplu sunet de apelare.
Tranzactia frauduloasa cu care a inceput totul, cea de la magazinul Apple nu avusese loc niciodata. In final, victima a pierdut aproximativ 5,500 de lire sterline.