Cardul te scapa de carat, daca stii sa iti faci cumparaturile online. Ce trebuie urmarit inainte de finalizarea unei comenzi
Toti avem cate un coleg care vine indoit de spate la serviciu, din cauza ca a carat baxuri de apa sau cutii cu gresie. Hai sa vedem cum am putea sa il ajutam.
Nu e nevoie de masaj, ci de card bancar. Cardul te scapa de carat, daca stii sa iti faci cumparaturile online. Cara altii pentru tine si, in plus, o fac si gratis.
Cum poti face asta? De fiecare data cand cumperi ceva de pe Internet, cauta pe site-ul unde iti faci cumparaturile si sectiunea numita "Livrare". Se poate sa se cheme altfel, de pilda "Transport", "Delivery" sau "Servicii client". Pe alte site-uri de comert online scrie in dreptul produselor care sunt conditiile de transport sau la sfarsit, cand finalizati comanda. Sunt multe variante, important este sa verificati cu grija daca aveti de platit transportul si cat. Nu va asteptati sa vi se livreze acasa gratis o legatura de patrunjel sau un stick USB. In schimb, la un produs voluminos, de pilda un frigider sau o canapea, de obicei transportul e acoperit de magazin, dar niciodata nu strica sa verificati. De asemenea, la unele produse, cum ar fi mobilierul, mai pot aparea si taxe de asamblare.
Conteaza si zona. Chiar daca sunt online, comerciantii de pe Internet nu livreaza peste tot, ci in general in zona unde are depozit magazinul respectiv. Un magazin online din Bucuresti ar putea avea transport gratuit in toate sectoarele Capitalei, dar mai mult ca sigur nu si la Sighetu Marmatiei.
Deseori un magazin online poate sa para mai ieftin decat altul pana cand luati in calcul si valoarea trasportului. Unele magazine online platesc acest serviciu indiferent de valoarea achizitiei, altele doar de la o anumita suma in sus. Daca v-ati decis pentru un astfel de magazin, verificati care e suma minima pentru livrare gratuita si daca nu cumva merita sa mai cumparati ceva ca sa atingeti aceasta suma, in loc sa platiti transportul. O alta varianta, daca vi se pare ca livrarea e prea costisitoare si produsul nu e voluminos, e sa mergeti personal la sediul magazinului sau la showroom.
Un alt amanunt important e timpul de livrare. Unii comercianti online livreaza in 24 de ore, altii in termen de zile. Daca e o perioada mai aglomerata sau una cu multe zile libere, livrarea poate sa dureze si mai mult. Asa ca nu comandati pe 24 decembrie un cadou de Craciun daca vreti sa il gasiti sub brad si nu in cosul cu oua de Paste.
Iar daca va grabiti foarte tare si vreti sa aveti produsul in aceeasi zi, incercati sa comandati la inceputul zilei, nu seara. Mai tineti cont si de faptul ca majoritatea livrarilor se fac intre 9.00 si 18.00, asa incat e bine sa fie cineva acasa - sau, daca produsul va incape in geanta, e mai bine sa cereti sa va fie livrat la adresa de la serviciu.
Nu uitati: aveti grija sa desfaceti pachetul cu produsul atunci cand va este livrat, ca sa nu va treziti cu o surpriza neplacuta. De asemenea, verificati si politica de retur a magazinului online. De ce? Sa zicem ca ati cumparat un frigider si dupa jumatate de zi descoperiti ca nu raceste. Va doriti ca magazinul sa vi-l ia si sa va aduca altul functional, nu sa trebuiasca sa inchiriati o camioneta ca sa il duceti la sediul firmei.
Intr-un alt tutorial, George Buhnici o sa va explice ce drepturi de baza aveti, pentru ca sunteti cetatean european!