Tren de epocă în nord-vestul Rusiei, tras de o locomotivă cu aburi. Cum arată în interior
Your browser doesn't support HTML5 video.
În timp ce călătorii se relaxează cu o ceașcă de ceai rusesc, făcut, bineînțeles, la samovar, fochiștii lucrează din greu în locomotiva cu aburi să alimenteze cazanul cu suficient cărbune.
Traseul Expresului Ruskeala începe în orășelul Sortavala, pe malul lacului Ladoga, și continuă pe o distanță de aproape 30 de kilometri, prin păduri pitorești, lângă lacurile din nordul republicii ruse Karelia. În vagoanele construite în Germania, amenajările interioare au fost inspirate de stilul începutului de secol 20. De la abajururile lămpilor până la draperii și covoare, totul aduce aminte de moda acelor ani.
D-na Gavrilova, pasageră: „Draperiile de la ferestre, cu acei ciucuri minunați, ne-au dat prima impresie că acesta e un vagon retro. Nu sunt ca draperiile pe care le avem la trenurile moderne. Și holul cu mochetă... E minunat”.
Și controlorii sunt îmbrăcați în haine de epocă, dar nu uită că pandemia nu a trecut, așa că poartă măști de protecție.
Oksana Usoyich, controlor de tren: „Îmi place să mă las absorbită într-o perioadă care mai există doar în imaginația noastră. Dar aici putem să trăim în mijlocul ei, ceea ce e foarte interesant și captivant”.
În vagonul-restaurant, pasagerii se bucură de călătorie alături de un ceai, o cafea sau o prăjitură. Dar, în timp ce aici atmosfera e una liniștită, lucrurile stau cu totul altfel în fața trenului. Garnitura e trasă de o locomotivă sovietică din 1953, pusă în mișcare de aburi, iar alături de conductor sunt doi fochiști care alimentează cazanul cu cărbuni.
Chiar dacă numărul pasagerilor a scăzut în ultimul an din cauza pandemiei, oficialii căilor ferate ruse spun că traseul rămâne unul popular și trenul este aproape întotdeauna plin. Garnitura retro a început să circule în 2019 și, de atunci, în vagoane au luat loc peste 130.000 de pasageri din toată lumea. Prețul unui bilet costă în jur de 450 de ruble, adică aproximativ 25 de lei.