Modifica setarile cookie
Toate categoriile

INTERVIU cu noul ministru al Educației: Elevii să nu mai aibă atâtea teme, muncesc mai mult decât părinții

Your browser doesn't support HTML5 video.

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a explicat, miercuri, într-un interviu acordat în exclusivitate Știrilor Pro Tv, care sunt planurile și viziunile sale în privința sistemului de învățământ din România.

 

Anisie a declarat că nu a avut de la cine să preia mandatul de ministru al Educației, astfel că atunci când a ajuns în fruntea acestei instituții a stat de vorbă cu secretarul general al ministerului și cu secretarii de stat.

Prima sa concluzie despre ceea ce a găsit la minister: ”un fel de haos”.

”Aș putea să spun că am găsit ca un fel de haos, pentru că nefiind un ministru la Educație atât de mult timp toată lumea avea câte o nevoie pe care trebuia să o satisfacem în regim de urgență. Au fost elemente care au condus la un moment dat la acest haos de care vorbeam - este o metaforă, pentru că eu sunt profesor de limba și literatura română, și atunci vorbim ... - deci la asta m-am referit când am spus că nefiind un ministru erau probleme organizatorice care trebuiau să fie rezolvate.”

Monica Anisie este profesor de limba română de aproximativ 25 de ani, iar acum vrea să se efectueze un audit în minister, pentru a-și face o idee clară despre direcțiile care trebuie urmate cât mai urgent.

Citește și
elevi bac
Bacalaureat 2019. Ce a scris un elev despre Viorica Dăncilă, pe foaia de examen
Viziunea ministrului Educației despre modul de predare la școală: ”Să învățăm să gândim, nu să reproducem”

 

Noul ministru al Educației nu este de acord cu metodele învechite de predare care încă se mai practică în unele școli din România. 

”Să învățăm să gândim, nu să reproducem. Asta a fost întotdeauna deviza mea, pentru că, fiind vorba de limba română, toată lumea se gândește că trebuie să învățăm pe de rost niște comentarii. Nu. Pentru că noi trebuie să le construim copiilor niște competențe. ori aceste competențe nu se pot dezvolta punându-l să memoreze niște comentarii ale altora. Măcar atât să faci tu ca profesor, să începi să îl lași și pe el să aibă o părere personală. Știu ceea ce spuneți dumneavoastră, există încă profesori care dictează copiilor ceea ce trebuie să învețe. Nu aceasta este soluția. O să încerc să dezvolt în cadrul Ministerului Educației întâlniri cu profesorii la firul ierbii. Îmi propun să merg și să discut cu profesorii, având alături și specialiști din domeniul științelor educației.” - spune Anisie.

De asemenea, intenționează să facă vizite neanunțate prin școli, chiar de săptămâna viitoare: ”Vreau să merg în școli fără să anunț în vreun fel prezența mea acolo, pentru că nu sunt persoana căreia să-i placă festivismul.”

Ce spune ministrul despre reducerea numărului de ore în clasele elevilor

 

Noul ministrul al Educației va pune în aplicare prevederile legii referitoare la reducerea numărului de ore predate în școli, însă, deocamdată, nu știe exact cum se va aplica această măsură.

”Nu trebuie neapărat să renunțăm la anumite discipline, putem regândi în vreun fel această predare-învățare în sensul în care fiecare elev să stea mai puține ore a școală, să aibe ghiozdanul mai ușor, că toți părinții asta își doresc pentru copii. Și, de ce nu, trebuie să gândim în așa fel încât acești elevi să nu mai vină la școală preocupați de timpul pe care trebuie să-l aloce pentru a sta la școală și apoi de a face și temele. Pentru că există și această situație în care copiii stau 6-7 ore la școală, zilnic, și mai petrec 1-2 ore acasă, realizând numai temele scrise. Eu mă refer la temele scrise, dar mai trebuie să și învețe. Astfel, elevii muncesc mai mult decât, poate, părinții lor.” - spune Monica Anisie.

Oricum, cert este faptul că elevii nu vor mai avea atât de multe teme de făcut acasă. Cel puțin așa a promis ministrul Educației.

”Voiam să-i asigur pe colegii mei profesori, dar mai ales pe părinți și pe elevi că acum, din postura de ministru, voi căuta soluția să nu mai aibă atâtea teme sau să găsească în cadrul unităților de învățământ soluții în așa fel încât acele teme să fie realizate în timpul școlii. Pentru că, până la urmă, programul acesta after-school, asta ar trebui să construiască. Exact, nu există în toate școlile și voi milita să existe.” - spune ministrul Anisie.

Când vom scăpa de fondul școlii

 

Cât despre controversatul și ilegalul ”fond al școlii”, ministrul Educației spune că acesta ... nu ar trebui să existe.

”Aici, știți cum este, fondul școlii nu trebuie să existe. Există cadru legal care precizează foarte clar, nu se colectează fondul clasei sau fondul școlii. Unitățile de învățământ în care se realizează aceste fonduri, nici nu știu cum să le spun, ar trebui să respecte prevederile legale.” - a mai spus ministrul Educației.

 

 

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult