Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Sistemul informatic al CNAS a picat din nou. Mulți bolnavi, unii în stare gravă, nu primesc rețete

Your browser doesn't support HTML5 video.

Sistemului Informatic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate a căzut din nou. Softul public ar trebui să ajute doctorii să verifice calitatea de asigurat a pacienților.

Prin urmare, sunt situații în care bolnavii, unii în stare gravă, nu pot primi rețete, ori consultații. Iar reprezentanții Casei transmit că doctorii pot acorda servicii medicale atunci când sistemul va fi funcțional.

Pacientul este cel care suferă din confruntarea dintre medicii care în această perioadă au refuzat să acorde servicii medicale, farmaciile care nu eliberează rețete și Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Bătrână: "De regulă, las cardul la doamna doctor și ziua urmatoare mă duc după rețete și după card. Îl las dacă nu functionează sistemul, că nu pot să stau trei ore acolo. Nu sunt numai eu, sunt femei gravide...".

Bătrân: "Mai sunt momente când, de nevoie, vii a doua zi, pentru că nu merge sistemul".

Citește și
laborator, analize
Drama unei paciente din România. S-a luptat și cu cancerul, și cu statul. A obținut banii pe medicamentul care a salvat-o

Unii chiar au fost trimiși către Unitățile de Primiri Urgențe, acolo unde nu este nevoie de validarea cardului de sănătate. Doar că medicii de acolo preiau cazurile în ordinea urgențelor, așa că bolnavii au așteptat și câteva ore să le vină rândul.

O pacientă, care a venit după o trimitere, a ajuns, în cele din urmă, în secția de Terapie Intensivă. În momentele când sistemul a fost funcțional, s-a dovedit că nu era asigurată. Iar aceasta este teama doctorilor de familie: că vor fi puși să plătească din buzunar dacă se dovedește că persoanele cărora le-au dat trimiteri sau consultații nu sunt asigurate.

Dr. Dumitra Gindrovel: "Noi asigurăm aceste servicii în sistem online, dar ne asumăm acest risc. Că în momentul în care vom raporta, în acel moment să primim mai multe servicii care sunt acordate unei persoane neasigurate. Dacă vorbim doar de consultația proprie, atunci consultația nu este foarte mare, dar în momentul în care trimiți către spital sau către servicii paraclinice o persoană, atunci iți asumi riscuri mult mai mari".

Mesajul transmis medicilor de către CNAS

Pe de altă parte, repreprezentanții CNAS spun că, deși platforma informatică a statului nu funcționează, există alte variante prin care paicenții pot fi verificați.

Larisa Mezinu, purtător de cuvânt CNAS: "Rugăm furnizorii de servicii medicale să verifice calitatea de asigurat a pacientului în aplicațiile proprii sau în sistemul informatic unic integrat pus la dispoziție de Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Conform prevederior legale, recomandăm să utilizeze modulul offline de raportare a acestor servicii medicale''.

Sistemul Informatic Unic Integrat - pe scurt SIUI - este una dintre cele patru componente ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate. A fost conceput în anul 2008 și imediat după lansare a avut probleme de funcționare.

Este un sistem informatic subdimensionat, spun cei de la CNAS, un sistem care se blochează mai ales la începutul lunii, când medicii transmit raportările lunare. Resposabilii le-au cerut dezvoltatorilor de soft, în baza contractelor de mentenanță, remedierea de urgenţă a problemelor.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult