Boeing a plătit aproximativ 160 de milioane de dolari Alaska Air Group drept compensaţie iniţială
Plata este echivalentă cu profiturile pierdute în trimestrul respectiv, a spus transportatorul într-un docoment depus la autorităţile de reglementare, adăugând că aşteaptă compensaţii suplimentare.
Un avion MAX 9 operat de Alaska Airlines a suferit o explozie a unui panou de uşă, în timpul zborului, ceea ce a determinat autoritatea de reglementare a aviaţiei din SUA să impună consemnarea la sol temporară a 171 de avioane, pentru inspecţii.
”Deşi am experimentat o reducere a rezervărilor în urma accidentului şi a consemnării la sol a avioanelor 737-9 MAX, februarie şi martie sau fost ambele peste aşteptările noastre iniţiale, anterioare consemnării”, a spus Alaska.
Compania aeriană va exclude acum compensaţia din calculul său pentru pierderea pe acţiune ajustată în primul trimestru, care este de aşteptat să fie de 1,05 USD până la 1,15 USD.
Alaska Airlines plănuise anterior să includă plata în rezultatele sale.
Boeing nu a fost disponibil imediat pentru comentarii, joi.
Alaska şi United Airlines au suportat greul din consemnarea avioanelor 737 MAX 9, ca urmare a exploziei panoului care a declanşat o criză de producţie şi reputaţie la Boeing şi furnizorul Spirit AeroSystems.
Reuters a relatat miercuri că producţia de avioane 737 MAX a Boeing a scăzut drastic în ultimele săptămâni, ceea ce se aşteaptă să se răspândească în industria companiilor aeriene care caută cu disperare avioane pentru a satisface un boom al cererii de călătorii.
Luna trecută, Alaska a declarat că planurile sale de capacitate pentru 2024 sunt în continuă schimbare din cauza crizei Boeing.
Transportatorul nu se aşteaptă să primească toate cele 47 de livrări planificate de la producătorul de avioane, în următorii doi ani, a declarat CEO-ul său, Ben Minicucci.
Celălalt furnizor important de avioane din industria aviaţiei, Airbus, a vândut deja până la sfârşitul deceniului avioanele cu un singur culoar.