Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Un program de inteligență artificială a promovat examene universitare de drept și economie. Ce note a obținut

Programul de inteligență artificială ChatGPT este suficient de inteligent pentru a promova examene de drept și economie la nivel universitar, chiar dacă nu cu note foarte mari.  

Noul robot AI a promovat recent examene de drept în patru cursuri la Universitatea din Minnesota și un alt examen la Wharton School of Business de la Universitatea din Pennsylvania, scrie CNN.

Pentru a testa cât de bine ar putea genera ChatGPT răspunsuri la examene pentru cele patru cursuri, profesorii de la Facultatea de Drept a Universității Minnesota i-au evaluat recent cunoștințele. După ce a completat 95 de întrebări cu răspunsuri multiple și 12 întrebări tip eseu, robotul a avut performanțe în medie la nivelul unui student de nota 8, obținând o notă relativ scăzută, dar de trecere la toate cele patru cursuri.

ChatGPT s-a descurcat mai bine în timpul unui examen de management în afaceri la Wharton, unde a obținut o notă de 9. Într-o lucrare care detaliază performanța, Christian Terwiesch, profesor de afaceri la Wharton, a spus că ChatGPT a făcut „o treabă uimitoare” în a răspunde la întrebările de bază privind managementul operațiunilor și analiza proceselor, dar a avut dificultăți cu termenii mai avansați și a făcut „greșeli surprinzătoare” la matematica de bază.

„Aceste greșeli pot avea o amploare masivă”, a scris el.

Citește și
Fiscul din Franța folosește AI împotriva evaziunii fiscale. Vânătorii de piscine
Fiscul din Franța folosește AI împotriva evaziunii fiscale. Vânătorii de piscine
ChatGPT a fost folosit pentru eseuri, povești și versuri de cântece

Rezultatele testelor apar pe măsură ce un număr tot mai mare de școli și profesori își exprimă îngrijorarea cu privire la impactul imediat al ChatGPT asupra elevilor și a capacității acestora de a trișa la teme.

Unii educatori se mișcă acum cu o viteză remarcabilă pentru a-și regândi sarcinile ca răspuns la ChatGPT, chiar dacă rămâne neclar cât de răspândită este utilizarea instrumentului în rândul studenților și cât de dăunător ar putea fi cu adevărat pentru învățare.

De când a fost pus la dispoziție la sfârșitul lunii noiembrie, ChatGPT a fost folosit pentru a genera eseuri originale, povești și versuri de cântece ca răspuns la solicitările utilizatorilor. A elaborat rezumate ale lucrărilor de cercetare care i-au păcălit pe unii oameni de știință. Unii directori executivi l-au folosit chiar pentru a scrie e-mailuri sau pentru a face activități de contabilitate.

ChatGPT este instruit pe cantități mari de date online pentru a genera răspunsuri la solicitările utilizatorilor. Deși a câștigat simpatie în rândul utilizatorilor, a ridicat, de asemenea, unele îngrijorări, inclusiv cu privire la inexactități și potențialul său de a perpetua prejudecăți și de a răspândi dezinformări.

”Este nevoie de interdicții”

Jon Choi, unul dintre profesorii de drept de la Universitatea Minnesota, a declarat pentru CNN că scopul testelor a fost să exploreze potențialul ChatGPT de a ajuta avocații în practica lor și de a ajuta studenții la examene, indiferent dacă acest lucru este sau nu permis de profesorii lor, deoarece întrebările adesea imită acțiunile pe care avocații le fac în viața reală.

„ChatGPT s-a luptat cu cele mai clasice componente ale examenelor de la facultatea de drept, cum ar fi identificarea potențialelor probleme juridice și analiza profundă, aplicarea regulilor legale la faptele unui caz”, a spus Choi. „Dar ChatGPT ar putea fi foarte util la producerea unei prime schițe pe care un student ar putea apoi să o perfecționeze”.

El susține este cel mai promițător caz de utilizare pentru ChatGPT și tehnologie similară în privința colaborării om-AI.

„Bănuiala mea puternică este că asistenții AI vor deveni instrumente standard pentru avocați în viitorul apropiat, iar facultățile de drept ar trebui să-și pregătească studenții pentru această eventualitate”, a spus el.

„Desigur, dacă profesorii de drept vor să continue să testeze simpla reamintire a regulilor și doctrinelor legale, vor trebui să pună în aplicare restricții, cum ar fi interzicerea internetului în timpul examenelor”.

De asemenea, profesorul Terwiesch de la Wharton a descoperit că chatbot-ul a fost „remarcabil de bun” în a-și modifica răspunsurile ca răspuns la indicii umane, cum ar fi reelaborarea răspunsurilor după ce a descoperit o eroare, sugerând potențialul oamenilor de a lucra împreună cu AI.

Pe termen scurt, totuși, disconfortul rămâne legat de dacă și cum ar trebui studenții să folosească ChatGPT. Școlile publice din New York și Seattle, de exemplu, au interzis deja elevilor și profesorilor să folosească ChatGPT pe rețelele și dispozitivele districtului.

Având în vedere că ChatGPT a avut rezultate peste medie la examenul său, Terwiesch a spus că este de acord că ar trebui puse restricții pentru studenți în timp ce susțin teste.

„Este nevoie de interdicții”, a spus el. „La urma urmei, când îi dai unui medic o diplomă, vrei ca el să cunoască medicina, nu cum să folosească un bot. Același lucru este valabil și pentru alte certificări de competențe, inclusiv drept și afaceri”.

Dar Terwiesch crede că această tehnologie are încă un loc în sala de clasă. „Dacă tot ceea ce ajungem este același sistem educațional ca înainte, am irosit o oportunitate uimitoare care vine cu ChatGPT”, a spus el.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult