Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Autoritățile se gândesc să prelungească termenul de plafonare a polițelor RCA. Ar putea fi din nou înghețate, până în 2025

Your browser doesn't support HTML5 video.

Tarifele polițelor RCA ar putea fi din nou înghețate până la finalul anului. Specialiștii spun că prețurile au crescut oricum, în ciuda plafonării. 

Pe de altă parte, după ce au ieșit de pe piață companiile cu cele mai multe asigurări, în România au apărut și firme din alte țări care vând aceste polițe auto obligatorii.

La finalul lunii septembrie ar trebui să expire plafonarea tarifelor RCA la nivelul celor din februarie 2023. Însă autoritățile se gândesc să prelungească acest termen. Prețurile au crescut oricum, spun experții.

Viorel Vasile, broker de asigurări: ”E o înțelegere greșită a cuvântului plafonat. Concret, în ultimul an și jumătate de plafonare prețurile au crescut în medie cu 30-40%. Asiguratorul a avut tot timpul o marjă, poate să dea un discount, au eliminat discounturile și așa s-a ajuns la creșterea asta de 30-40%”.

Tarifele de referință publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru politele obligatorii RCA în iulie arată că

Citește și
rca
Ce riscă un șofer care nu are poliță RCA. Amenzile ar putea crește chiar și de 15 ori

Cei mai mult plătesc tinerii, până în 30 de ani. Peste 3.000 de lei șoferii din București și aproape 2.000 de lei în alte județe pentru mașinile cu motor mai mic, iar prețurile cresc pentru o mașină puternică.

Aceste tarife sunt orientative, însă nici o poliță rca nu ar trebui sa depășească limita impusă de ASF, respectiv tariful de referință plus un adaos de cel mult 36 la sută.

Șofer: ”Aparent există o plafonare, numai că e o plafonare la nivel maximal, nu la un nivel decent, acceptabil”.

Asigurarea obligatorie RCA diferă în funcție de istoricul șoferului. De pildă, cei care au provocat accidente plătesc mai mult. Este luata în calcul, printre altele, și localitatea in care stau soferii.

Șofer: ”Mi-am vândut mașină care era socotită de lux, doar că avea motorul mare. Am luat altă mașină cu motor mic, plătesc acum asigurare mare”.

Șofer: „Ținând cont că am vârsta de 24 de ani plătesc 1700 de lei. Mi se pare foarte mult.”

Pe de altă parte, pe piața RCA dupa ce 2 mari jucători au dat faliment există acum un echilibru privind numărul de asigurări pe care fiecare companie îl are.

Pe piața din România au apărut două firme din străinătate care vând la noi tot mai multe asigurări auto în baza pașaportului european. Este vorba de companii din Franța și Cipru care în prezent dețin mai bine de 16% din totalul de polițe RCA valabile din țara noastră.

Este bine de știut că în baza pașaportului european orice jucător care are licență în Europa poate să opereze și în România. Dar trebuie să respecte legislația RCA din țara noastră.

Cele doua companii au deschis în țara noastră o sucursală. Iar legea prevede că o asigurare poate fi cumpărată de la o firmă în baza pașaportului european, fără sediu în țara noastră, atâta timp cât există constatatori în fiecare județ.

Însă atenție, service-urile nu sunt obligate să accepte repararea mașinii dacă asiguratorul nu îi inspiră încredere.

Dan Barbu, președinte Patronatul Operatorilor de Service Auto:  „Ca orice profesionist își poate alege clienții, până la urmă situația stă în felul următor, noi nu reparăm mașini pentru societățile de asigurări, reparăm mașinile clienților, dacă clientul ne garantează plata în vreun fel și stabilim termenii de plată, atunci lucrurile sunt ok”.

În România, 3 milioane de mașini nu au asigurarea auto obligatorie.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult