Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cum funcționează sistemele smart anti-coliziune pe tramvaie. Cât de eficiente sunt

Your browser doesn't support HTML5 video.

Tramvaiele din România ar putea fi dotate cu sisteme inteligente de avertizare în caz de coliziune frontală. Astfel de dispozitive, care în alte state se folosesc de mulţi ani, au fost testate şi la noi, în Cluj, Oradea şi Bucureşti.

Sistemul smart anti-coliziune este alcătuit dintr-o cameră multifuncțională, un senzor radar și o unitate de control.

Camera aceasta detectează șinele și orice alte vehicule și persoane din față. Iar acest senzor radar măsoară distanța și viteza față de posibile obstacole. Datele colectate de senzori și  de cameră sunt apoi sincronizate.

„Punctele critice se fac verzi. Vedeți, acum trece acest pieton și este detectat de sistem și vatmanul poate primi o avertizare", explică tehnicianul.

Este momentul în care vatmanul ar trebui să frâneze. Dacă reacţionează târziu sau nu reacţionează, se iniţiază automat acțiunea de frânare. Astfel de sisteme îşi dovedesc utilitatea dacă traficul este aglomerat sau dacă vizibilitatea este redusă.

Citește și
Tramvai
Un călător a murit într-un tramvai, în Capitală. Ce s-ar fi întâmplat cu bărbatul

Mihai Boldijar, reprezentantul producătorului în România: „A fost testat pe piețele din Statele Unite, în Europa, în Olanda, în Germania, în Ungaria. Numărul de incidente va fi mai redus, undeva la 30%."

În Cluj-Napoca, dispozitivul a fost testat şi ar urma să fie instalat pe toate cele 28 de tramvaie. Producătorii garantează că investiţia poate fi recuperată în cel mult cinci ani. În medie, într-un singur an au loc 20 de incidente în care sunt implicate tramvaie.

Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca: „E un plus în ce privește sistemul de siguranță de deplasare cu tramvaiul, și bineînțeles, asta aduce reducere de cheltuieli, reducere de imobilizări. Când vom prinde o sursă de bugetare, vom face o procedură, așa cum scrie în legislația noastră de achiziții."

Dispozitivele sunt încercate în paralel în Oradea și București. Pot fi montate inclusiv pe tramvaie mai vechi.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult