Geanta Lady Dior reinterpretată de un artist român, cu motive din folclorul românesc, expusă la Romanian Creative Week
Your browser doesn't support HTML5 video.
Lucrarea a fost adusă pentru prima dată în fața publicului de la noi și este inspirată din portul popular românesc. Alte sute de creații au impresionat vizitatorii care au luat la pas galeriile și străzile din Iași.
Piesa de rezistență a festivalului, geanta Lady Dior a fost reinterpretată de românul Mircea Cantor, recunoscut la nivel internațional.
Este decorată cu motive populare românești și costă 22.000 de euro. Artistul, stabilit la Paris, a ajuns să creeze această bijuterie la cererea cunoscutei case de modă.
Mircea Cantor, artist: „Nu ești condiționat deloc și asta înseamnă creativitate. Un întreg angrenaj care a culminat prin ceea ce puteți vedea. Trebuie să faci ceva care să dăinuie. E o mare responsabilitate.”
Femeie: „E foarte bine lucrată și interesantă. Adună lucrul manual, artă și expresie. E minunat.”
Vizitatorii s-au putut bucura și de zeci de expoziții semnate de artiști contemporani. De pildă, un spațiu care te poartă într-o lume microscopică.
Fată: „Se acutizează senzația de a fi într-o lume extraterestră și afli că de fapt e vorba de celule și de corpul uman.”
Curioșii pot interacționa cu instalația.
Saint Machine, artist: „Este o lucrare care analizează emoțiile vizitatorilor. Sunt transformate în lumină laser, într-un microscop că simbol al impactului pe care empatia noastră o are asupra planetei.”
Într-o altă încăpere, câțiva designeri români au recreat şabloane ale unor costume din filme celebre.
Domnica Mărgescu, fashion director revista de modă: „Cumva sunt redate aproape identic, dar în formă de tipar. Noi am vrut să arătăm cum influențează moda filmul și filmul moda.”
Irina Schrotter, organizator Romanian Creative Week: „Mai numărăm încă 180 de evenimente în cele 11 zile rămase. În fiecare seară terminăm dansând pe esplanade Universității de Medicină unde aducem DJ.”
Romanian Creative Week se încheie duminica viitoare.