Modifica setarile cookie
Toate categoriile

(P) Xiaomi domină în Europa: unul din patru telefoane vândute este al său, conform Strategy Analytics

În ciuda faptului că piața de telefonie mobilă suferă multe fluctuații în timp, adevărul este că curba vânzărilor fiecărui producător este ușor de urmărit, cu excepția cazului „accidentelor” precum cel al Huawei, șters de pe hartă după blocada SUA.

De aceea, era previzibil ca Xiaomi să ocupe poziții de lider pe diferite piețe datorită progresului său în anii precedenți.

Creșterea firmei chineze a fost un fapt notabil de ani de zile și, deși există deja mai multe surse care o plasează pe locul doi la nivel mondial, în Europa, Xiaomi s-a poziționat ca lider. Acest fapt este subliniat de Strategy Analytics, compania de consultanță care arată negru pe alb că Xiaomi are o cotă de piață de 25,3% în Europa, cu o creștere remarcabilă de 67% față de anul precedent.

Xiaomi depășește Samsung și se distanțează mai mult de Apple  

Strategia Analytics arată că al doilea trimestru al acestui an, 2021, care s-a încheiat la sfârșitul lunii iunie, a dus la 12,7 milioane de terminale vândute de Xiaomi. Consultanții vorbesc rareori despre vânzări ca atare, lucru care depinde de producătorii înșiși în prezentarea cifrelor și se referă de obicei la „expedieri”, un număr oarecum mai puțin precis care tinde să fie de acord cu datele oficiale.

Aceste 12,7 milioane de telefoane au servit pentru ca Xiaomi să câștige 25,3% din piața europeană, depășind un Samsung care a rămas cu 12 milioane de terminale și o cotă de 24% în trimestrul respectiv. Privind creșterea, puteți observa o creștere de 67,1% pentru Xiaomi într-un an, comparativ cu o ușoară scădere de 7% pentru sud-coreeni.

În spatele acestor două mărci găsim Apple cu 9,6 milioane de iPhone-uri și o cotă de 19,2% pe continent, în creștere, și apoi avem OPPO (2,8 milioane, 5,6%) și Realme (1,9 milioane, 3,8%) chiar în spatele lor și în finalul Top 5 a mărcilor de pe vechiul continent. Restul pieței, după cum se poate observa grupat în „Altele”, a scăzut cu 20,1% în vânzări pentru a închide trimestrul cu 11,1 milioane de terminale vândute.

Odată cu acest vârf pe piața europeană, Xiaomi finalizează astfel un sfert excelent, urcând și pe locul doi la nivel mondial și anticipând că lupta cu Samsung va fi grea pentru a câștiga și acest podium. Piața europeană a închis trimestrul cu 50,1 milioane de terminale vândute, cu 14,4% mai mult decât în același trimestru al anului trecut și arătând recuperare după câțiva ani de declin. Vom vedea dacă criza procesoarelor modifică aceste cifre în lunile următoare.

Gigantul tehnologic chinez Xiaomi a declarat că intenționează să devină cel mai mare producător de smartphone-uri din lume în termen de trei ani. Comentariile șefului companiei cu sediul la Beijing vin după ce Xiaomi a depășit recent Apple pentru a deveni al doilea cel mai mare brand de dispozitive mobile.

Samsung Electronics din Coreea de Sud ocupă în prezent numărul unu. Fondatorul și CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a vorbit înainte de lansarea noului telefon Mix 4 al companiei. "Sarcina noastră actuală este de a consolida poziția numărul doi pe piața globală", a spus Lei, adăugând: "Obiectivul nostru este să devenim numărul unu mondial în trei ani."

El a ținut acest discurs în timpul unui eveniment online, în timp ce compania a sărbătorit a 10-a aniversare a lansării primului său smartphone. Cifrele din industrie publicate luna trecută au arătat că Xiaomi și-a depășit rivalul american Apple pentru prima dată, devenind al doilea cel mai mare brand de smartphone-uri din lume. 

Xiaomi Redmi Note 10 - idei

Xiaomi a reprezentat aproape 17% din piața globală a telefoanelor mobile în trimestrul aprilie-iunie, depășind cele 14,1 procente ale Apple, potrivit companiei de cercetare IDC. Așadar, deși în Europa e lider, Xiaomi mai are puțin de lucru pe alte piețe.  

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult