Vlogurile din Romania, o lume de milioane de euro: "Consider ca dupa 100.000 de like-uri deja vin brandurile"

Ultimul update: Joi 29 Iunie 2017 07:11
Data publicarii: Vineri 26 Mai 2017 14:30
Categorie: Romania, te iubesc!

VLOGGERI DE ROMANIA, episodul 2. La doar 16 ani, Selly este unul dintre cei mai urmariti vloggeri din Romania. Elevi din toata tara ii urmaresc postarile, care, cu timpul, i-au adus independenta financiara.

Vloggingul a atins in Romania nivelul unei industrii. Companii mari ii platesc sa le promoveze produsele sau sa relateze evenimente, iar unii dintre ei au ajuns sa aiba chiar proprii manageri, dintre cei care se ocupa de artisti celebri precum Inna, Antonia sau Carla's Dreams.

Andrei Selaru este unul dintre acei tineri pentru care vlogging-ul este un hobby, dar si o meserie. Are 16 ani. Insa primul sau filmulet l-a facut cand avea 11.

Andrei: "La inceput, ai mei nu au fost nici pro, nici contra. Au vazut-o ca un hobby. Si au zis ca e ok atata timp cat nu neglijezi scoala. Au fost episoade cu provocari si cu chestia aia n-au fost de acord."

Selly s-a maturizat odata cu vloggingul: "Nu cred ca am facut asta. Dumnezeule, puteam sa fiu calcat de masina atat de usor."

iLikeIT. La implinirea a 10 ani de cariera solo, Smiley se digitalizeaza: vlog pe Youtube, GIF-uri personalizate si stickere

Andrei: "Daca eu, de exemplu, fac un vlog despre scoala, ar trebui sa fiu foarte atent la modul in care imi exprim neplacerile vis a vis de scoala, ca sa nu inteleaga nimeni: bai, hai sa nu mai mergem la scoala, scoala e naspa, punct."

Printre cele mai urmarite postari sunt cele in care raspunde la intrebarile fanilor, semn ca a devenit un reper pentru cei de varsta sa.

Reporter: Cum ti se par copiii care la 8-9 ani au iPhone.
Andrei: "Nu stiu, eu n-am iPhone nici in prezent. Poate o sa-mi iau, poate nu o sa-mi iau. Dar daca imi iau o sa-mi iau pe banii mei."

"Am inteles valoarea banilor, ca nu am stat niciodata in lux. Mama e profesoara, tata e inginer silvic."

E inca la liceu, dar stie deja 3 meserii. A invatat singur sa filmeze, sa monteze si sa scrie scenarii.

Toti vloggeri dintr-un material castiga in prezent bani din ce posteaza. Youtube ii plateste in functie de vizualizari.

Lucian Stefan, director general agentie de talente: "La un milion de vizite, probabil ca e o medie intre 300 de dolari si 800-900 de dolari."

Grosul banilor vine insa din contracte de publicitate. Cam orice produs apare in clipul unui vlogger cunoscut, fie si pentru o secunda, este de fapt o reclama platita.

Lucian Stefan, director general agentie de talente: "Poti trai foarte bine. Sa-ti iei o masina. Poti sa-ti iei o casa."

Lucian Stefan si Matei Dima impresariaza aproape 40 de vloggeri cunoscuti din Romania. Lucian este omul din spatele unor artisti precum Inna, Carla's Dream sau Antonia. Si a simtit imediat potentialul de business al vloggerilor.

"Daca iei de la zero povestea unui vlogger ai un fir. Evident ca nefiind daily, nu ai continut zilnic. Asa e viata. Cumva cred ca tinerii si copii din ziua de azi isi cauta idoli. Daca in trecut aveai un idol pe care puteai sa-i urmaresti zilnic, probabil ca ii urmareai."

Pe Matei l-a cunoscut in Los Angeles, unde studia regia. Acum este unul dintre romanii cu cei mai multi fani pe Facebook.

De ce ar plati o companie sa aiba produse in clipul unui vlogger?

Lucian Stefan: "Este atentie acolo, atentie insemnand ca sunt poate cateva zeci de mii de oameni care zilnic il urmaresc. Varste intre 13 si 24 de ani care il urmaresc zilnic. Mai ales ca sunt comunitati diferite, cei care il urmaresc pe Selly sau pe Ilie pot fi influentati".

Ai nevoie insa de fani, deloc putini, ca sa inceapa sa vina si banii.

Matei Dima, creator de continut: "La mine brandurile au aparut dupa 400.000 de like-uri pe Facebook. Asta era acum un an si Jumatate. Eu consider ca dupa 100.000 vin brandurile catre tine, dar ca strategie e foarte bine sa mai astepti."

Nu-i deloc usor sa te mentii in top cand te adresezi unor tineri.

"Acum, retentia a ajuns la 6 secunde. Foarte rapid, foarte repede. Te uiti pe Youtube si vezi la ce secunda a scazut viewership. Sa vezi cand omul a zis nu e funny, nu mai vreau sa vad..."

Vlogging-ul este o lume la secunda. Un telefon si o conexiune la internet sunt tot ce-ti trebuie ca sa te lansezi.

Ai nevoie insa de ani ca sa contezi. Si de munca zilnica, sa te mentii. Oricand poate sa apara cineva mai tanar, mai spontan sau mai interesant care sa-ti ia locul.

Este o lume care atrage o multime de adolescenti, dar si o afacere in care se invart milioane de euro. O lume pe care noua generatie o apreciaza si pe care noi toti ar trebui macar sa o intelegem.

Povestea celor mai buni vloggeri din Romania: Ilie, Mikey Hash sau Bromania. De ce au clipurile lor atata succes pe internet

Povestea celor mai buni vloggeri din Romania: Ilie, Mikey Hash sau Bromania. De ce au clipurile lor atata succes pe internet

Copii supradotati - Romania, te iubesc

Copiii geniali din România, suspectați că sunt bolnavi psihic. ”Mă plictiseam așa de tare la ore”

Românul acceptat la 8 ani în MENSA. ”Eram singurul copil de acolo. Restul aveau 60 de ani”

La 8 ani, au mintea unei persoane de 16 ani. Colegii îi invidiază, profesorii nu știu să le răspundă la întrebări

Copiii geniali ai României. ”Am schimbat 3 școli pentru că nu eram înțeles de învățătoare”

"România, te iubesc" demonstrează cum sistemul de învățamânt distruge viitorul copiilor supradotați

Restaurantele din România, testate în premieră de un ghid culinar internaţional

romania, gastronomie, obiceiuri culinare, romania te iubesc, sibiu, regiune gastronomica europeana - 6

Noul val de bucătari, gata să scoată gastronomia românească în lume. Modelul oferit de Sibiu

romania, gastronomie, obiceiuri culinare, romania te iubesc, Comme de Cherisey - 6

Restaurantele româneşti, testate de inspectorii unui important ghid gastronomic internaţional

De la coadă pentru salamul de soia, la redescoperirea calităţii. Cât de sănătos mâncăm

Alex Dima, despre România de azi: "În ce ţară trăim? Suntem asemeni unui animal care aleargă după o lumină proiectată haotic"

Organizațiile de tip mafiot care au sufocat statul român. Procuror: ”Noi îi fugărim pe ei cu maşina lui Fred Flinstone”

Rareș Năstase, din New York: ce se întâmplă în oraș după atacul de marți

Cum a ajuns Versailles-ul Transilvaniei pe harta turistică a Europei. Castelul Banffy, gazdă pentru TIFF şi Electric Castle

cluj

Povestea inginerilor şi IT-iştilor care în timpul festivalurilor se transformă în şoferi pentru vedete internaţionale

Vlogurile din Romania, o lume de milioane de euro: "Consider ca dupa 100.000 de like-uri deja vin brandurile"

Ultimul update: Joi 29 Iunie 2017 07:11
Data publicarii: Vineri 26 Mai 2017 14:30
Categorie: Romania, te iubesc!

VLOGGERI DE ROMANIA, episodul 2. La doar 16 ani, Selly este unul dintre cei mai urmariti vloggeri din Romania. Elevi din toata tara ii urmaresc postarile, care, cu timpul, i-au adus independenta financiara.

Vloggingul a atins in Romania nivelul unei industrii. Companii mari ii platesc sa le promoveze produsele sau sa relateze evenimente, iar unii dintre ei au ajuns sa aiba chiar proprii manageri, dintre cei care se ocupa de artisti celebri precum Inna, Antonia sau Carla's Dreams.

Andrei Selaru este unul dintre acei tineri pentru care vlogging-ul este un hobby, dar si o meserie. Are 16 ani. Insa primul sau filmulet l-a facut cand avea 11.

Andrei: "La inceput, ai mei nu au fost nici pro, nici contra. Au vazut-o ca un hobby. Si au zis ca e ok atata timp cat nu neglijezi scoala. Au fost episoade cu provocari si cu chestia aia n-au fost de acord."

Selly s-a maturizat odata cu vloggingul: "Nu cred ca am facut asta. Dumnezeule, puteam sa fiu calcat de masina atat de usor."

iLikeIT. La implinirea a 10 ani de cariera solo, Smiley se digitalizeaza: vlog pe Youtube, GIF-uri personalizate si stickere

Andrei: "Daca eu, de exemplu, fac un vlog despre scoala, ar trebui sa fiu foarte atent la modul in care imi exprim neplacerile vis a vis de scoala, ca sa nu inteleaga nimeni: bai, hai sa nu mai mergem la scoala, scoala e naspa, punct."

Printre cele mai urmarite postari sunt cele in care raspunde la intrebarile fanilor, semn ca a devenit un reper pentru cei de varsta sa.

Reporter: Cum ti se par copiii care la 8-9 ani au iPhone.
Andrei: "Nu stiu, eu n-am iPhone nici in prezent. Poate o sa-mi iau, poate nu o sa-mi iau. Dar daca imi iau o sa-mi iau pe banii mei."

"Am inteles valoarea banilor, ca nu am stat niciodata in lux. Mama e profesoara, tata e inginer silvic."

E inca la liceu, dar stie deja 3 meserii. A invatat singur sa filmeze, sa monteze si sa scrie scenarii.

Toti vloggeri dintr-un material castiga in prezent bani din ce posteaza. Youtube ii plateste in functie de vizualizari.

Lucian Stefan, director general agentie de talente: "La un milion de vizite, probabil ca e o medie intre 300 de dolari si 800-900 de dolari."

Grosul banilor vine insa din contracte de publicitate. Cam orice produs apare in clipul unui vlogger cunoscut, fie si pentru o secunda, este de fapt o reclama platita.

Lucian Stefan, director general agentie de talente: "Poti trai foarte bine. Sa-ti iei o masina. Poti sa-ti iei o casa."

Lucian Stefan si Matei Dima impresariaza aproape 40 de vloggeri cunoscuti din Romania. Lucian este omul din spatele unor artisti precum Inna, Carla's Dream sau Antonia. Si a simtit imediat potentialul de business al vloggerilor.

"Daca iei de la zero povestea unui vlogger ai un fir. Evident ca nefiind daily, nu ai continut zilnic. Asa e viata. Cumva cred ca tinerii si copii din ziua de azi isi cauta idoli. Daca in trecut aveai un idol pe care puteai sa-i urmaresti zilnic, probabil ca ii urmareai."

Pe Matei l-a cunoscut in Los Angeles, unde studia regia. Acum este unul dintre romanii cu cei mai multi fani pe Facebook.

De ce ar plati o companie sa aiba produse in clipul unui vlogger?

Lucian Stefan: "Este atentie acolo, atentie insemnand ca sunt poate cateva zeci de mii de oameni care zilnic il urmaresc. Varste intre 13 si 24 de ani care il urmaresc zilnic. Mai ales ca sunt comunitati diferite, cei care il urmaresc pe Selly sau pe Ilie pot fi influentati".

Ai nevoie insa de fani, deloc putini, ca sa inceapa sa vina si banii.

Matei Dima, creator de continut: "La mine brandurile au aparut dupa 400.000 de like-uri pe Facebook. Asta era acum un an si Jumatate. Eu consider ca dupa 100.000 vin brandurile catre tine, dar ca strategie e foarte bine sa mai astepti."

Nu-i deloc usor sa te mentii in top cand te adresezi unor tineri.

"Acum, retentia a ajuns la 6 secunde. Foarte rapid, foarte repede. Te uiti pe Youtube si vezi la ce secunda a scazut viewership. Sa vezi cand omul a zis nu e funny, nu mai vreau sa vad..."

Vlogging-ul este o lume la secunda. Un telefon si o conexiune la internet sunt tot ce-ti trebuie ca sa te lansezi.

Ai nevoie insa de ani ca sa contezi. Si de munca zilnica, sa te mentii. Oricand poate sa apara cineva mai tanar, mai spontan sau mai interesant care sa-ti ia locul.

Este o lume care atrage o multime de adolescenti, dar si o afacere in care se invart milioane de euro. O lume pe care noua generatie o apreciaza si pe care noi toti ar trebui macar sa o intelegem.

Povestea celor mai buni vloggeri din Romania: Ilie, Mikey Hash sau Bromania. De ce au clipurile lor atata succes pe internet

Povestea celor mai buni vloggeri din Romania: Ilie, Mikey Hash sau Bromania. De ce au clipurile lor atata succes pe internet