Vlogurile din Romania, o lume de milioane de euro: "Consider ca dupa 100.000 de like-uri deja vin brandurile"

Ultimul update: Joi 29 Iunie 2017 07:11
Data publicarii: Vineri 26 Mai 2017 14:30
Categorie: Romania, te iubesc!

VLOGGERI DE ROMANIA, episodul 2. La doar 16 ani, Selly este unul dintre cei mai urmariti vloggeri din Romania. Elevi din toata tara ii urmaresc postarile, care, cu timpul, i-au adus independenta financiara.

Vloggingul a atins in Romania nivelul unei industrii. Companii mari ii platesc sa le promoveze produsele sau sa relateze evenimente, iar unii dintre ei au ajuns sa aiba chiar proprii manageri, dintre cei care se ocupa de artisti celebri precum Inna, Antonia sau Carla's Dreams.

Andrei Selaru este unul dintre acei tineri pentru care vlogging-ul este un hobby, dar si o meserie. Are 16 ani. Insa primul sau filmulet l-a facut cand avea 11.

Andrei: "La inceput, ai mei nu au fost nici pro, nici contra. Au vazut-o ca un hobby. Si au zis ca e ok atata timp cat nu neglijezi scoala. Au fost episoade cu provocari si cu chestia aia n-au fost de acord."

Selly s-a maturizat odata cu vloggingul: "Nu cred ca am facut asta. Dumnezeule, puteam sa fiu calcat de masina atat de usor."

Andrei: "Daca eu, de exemplu, fac un vlog despre scoala, ar trebui sa fiu foarte atent la modul in care imi exprim neplacerile vis a vis de scoala, ca sa nu inteleaga nimeni: bai, hai sa nu mai mergem la scoala, scoala e naspa, punct."

Printre cele mai urmarite postari sunt cele in care raspunde la intrebarile fanilor, semn ca a devenit un reper pentru cei de varsta sa.

Reporter: Cum ti se par copiii care la 8-9 ani au iPhone.
Andrei: "Nu stiu, eu n-am iPhone nici in prezent. Poate o sa-mi iau, poate nu o sa-mi iau. Dar daca imi iau o sa-mi iau pe banii mei."

"Am inteles valoarea banilor, ca nu am stat niciodata in lux. Mama e profesoara, tata e inginer silvic."

E inca la liceu, dar stie deja 3 meserii. A invatat singur sa filmeze, sa monteze si sa scrie scenarii.

Toti vloggeri dintr-un material castiga in prezent bani din ce posteaza. Youtube ii plateste in functie de vizualizari.

Lucian Stefan, director general agentie de talente: "La un milion de vizite, probabil ca e o medie intre 300 de dolari si 800-900 de dolari."

Grosul banilor vine insa din contracte de publicitate. Cam orice produs apare in clipul unui vlogger cunoscut, fie si pentru o secunda, este de fapt o reclama platita.

Lucian Stefan, director general agentie de talente: "Poti trai foarte bine. Sa-ti iei o masina. Poti sa-ti iei o casa."

Lucian Stefan si Matei Dima impresariaza aproape 40 de vloggeri cunoscuti din Romania. Lucian este omul din spatele unor artisti precum Inna, Carla's Dream sau Antonia. Si a simtit imediat potentialul de business al vloggerilor.

"Daca iei de la zero povestea unui vlogger ai un fir. Evident ca nefiind daily, nu ai continut zilnic. Asa e viata. Cumva cred ca tinerii si copii din ziua de azi isi cauta idoli. Daca in trecut aveai un idol pe care puteai sa-i urmaresti zilnic, probabil ca ii urmareai."

Pe Matei l-a cunoscut in Los Angeles, unde studia regia. Acum este unul dintre romanii cu cei mai multi fani pe Facebook.

De ce ar plati o companie sa aiba produse in clipul unui vlogger?

Lucian Stefan: "Este atentie acolo, atentie insemnand ca sunt poate cateva zeci de mii de oameni care zilnic il urmaresc. Varste intre 13 si 24 de ani care il urmaresc zilnic. Mai ales ca sunt comunitati diferite, cei care il urmaresc pe Selly sau pe Ilie pot fi influentati".

Ai nevoie insa de fani, deloc putini, ca sa inceapa sa vina si banii.

Matei Dima, creator de continut: "La mine brandurile au aparut dupa 400.000 de like-uri pe Facebook. Asta era acum un an si Jumatate. Eu consider ca dupa 100.000 vin brandurile catre tine, dar ca strategie e foarte bine sa mai astepti."

Nu-i deloc usor sa te mentii in top cand te adresezi unor tineri.

"Acum, retentia a ajuns la 6 secunde. Foarte rapid, foarte repede. Te uiti pe Youtube si vezi la ce secunda a scazut viewership. Sa vezi cand omul a zis nu e funny, nu mai vreau sa vad..."

Vlogging-ul este o lume la secunda. Un telefon si o conexiune la internet sunt tot ce-ti trebuie ca sa te lansezi.

Ai nevoie insa de ani ca sa contezi. Si de munca zilnica, sa te mentii. Oricand poate sa apara cineva mai tanar, mai spontan sau mai interesant care sa-ti ia locul.

Este o lume care atrage o multime de adolescenti, dar si o afacere in care se invart milioane de euro. O lume pe care noua generatie o apreciaza si pe care noi toti ar trebui macar sa o intelegem.

Povestea celor mai buni vloggeri din Romania: Ilie, Mikey Hash sau Bromania. De ce au clipurile lor atata succes pe internet

Povestea celor mai buni vloggeri din Romania: Ilie, Mikey Hash sau Bromania. De ce au clipurile lor atata succes pe internet

gunoi3

Groapa de gunoi, in mijlocul uneia dintre cele mai frumoase paduri din Suceava. "Trec turistii pe langa maldarul de mizerii"

Situatia absurda din Vaslui, unde groapa ecologica de gunoi de 40 mil. EUR zace nefolosita. In ce s-au incurcat autoritatile

Gunoaie plimbate sute de km pana la groapa neconforma de la Maldaresti. Cine administreaza dezastrul: "Mi-a mancat zilele"

Calvarul indurat de romanii care traiesc langa gropile de gunoi. Bombele ecologice ne vor costa amenzi uriase

Cat de mare este puterea vloggerilor, dar si cat de bine se castiga din acest fenomen social, duminica, la Romania, te iubesc

Revolutia electrica in Romania. Tot ce trebuie sa stiti despre masinile fara benzina: costuri, avantaje si dezavantaje

Ilie vlog

Vlogurile din Romania, o lume de milioane de euro: "Consider ca dupa 100.000 de like-uri deja vin brandurile"

Povestea celor mai buni vloggeri din Romania: Ilie, Mikey Hash sau Bromania. De ce au clipurile lor atata succes pe internet

Occident si estul lumii. Romanii accepta situatia dublului standard si au impresia ca au acces ieftin la ce este mai bun

Occident si estul lumii. "Romania, te iubesc" arata diferenta dintre marfa vanduta la noi si cea din statele vest-europene

Anatomia unui dezastru, duminica, la "Romania, te iubesc". Cum au reusit interesele meschine sa distruga colosul UCMR

ANATOMIA UNUI DEZASTRU, PARTEA III.Povestea fratilor Buzaianu, care au facut milioane de euro prin intermediul Hidroelectrica