Boagiu: “De la Nădlac la Sibiu se va circula pe autostradă cel mai târziu în primăvara lui 2013”
Anuntul a fost facut marti, în localitatea hunedoreană Şoimuş. După ce a inaungurat lucrarile la lotul 1 al tronsonului de autostradă Orăştie –Sibiu, Anca Boagiu a inspectat stadiul lucrărilor la un alt tronson Deva-Orăştie.
Prezentă în zona în care se construieşte o variantă de ocolire între Deva şi Orăştie, ministrul Anca Boagiu a apreciat că lucrările la acest segment vor putea fi terminate anul viitor, deoarece o parte din finanţare este asigurată din fonduri europene nerambursabile obţinute prin Programul ISPA-un program de preaderare.
„Ritmul este bun aici. E păcat că, ani în şir, nu s-a întâmplat ceea ce ar fi trebuit să se întâmple, dar am convingerea fermă că anul viitor va fi finalizată lucrarea, pentru că pe acest contract discutăm despre o finanţare ISPA care vine din perioada de preaderare pentru care, anul trecut, prin negocieri, am obţinut de la Comisia Europeană, prelungirea termenului de execuţie”, a spus Anca Boagiu.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ministrul Transporturilor a mai arătat că pe şantierul tronsonului de autostradă Deva-Orăştie sunt angajaţi deja 400 de oameni.
Varianta de ocolire Deva-Orăştie, de pe traseul autostrăzii Nădlac-Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Piteşti-Bucureşti-Constanţa, beneficiază de o finanţare în valoare de 177,92 milioane euro (fără TVA), din care contribuţia Comisiei Europene se ridică la 108,91 milioane euro, iar cea a Guvernului României este de 69 milioane euro, fără TVA. Lungimea tronsonului este de 32,5 kilometri, cu două benzi pe sens. Pe traseul acestuia vor fi construite 21 de poduri şi pasaje, cel mai mare fiind podul peste râul Mureş, care va avea o deschidere de 720 de metri.