Turiștii, atrași de mocănița de la Sovata. Trenul circulă pe o cale ferată veche de peste un secol
Mocănița de la Sovata le arată turiștilor o bucată din România pitorească. Oamenii pornesc într-o plimbare tihnită și de neuitat pe colinele din Transilvania.
Mocănița este una dintre cele 10 locomotive cu aburi construite în 1949, în Polonia.
Locomotiva cu aburi construită în Polonia, în urmă cu peste 70 de ani, pornește cu putere în călătoria de poveste prin pădurile din zona Sovata, județul Mureș.
Carmen, ghid turistic: "Când locomotiva trage semnalul aplaudăm, facem cu mâna la oamenii din curți, la căini, la mașini, facem o călătorie, să vedem cum s-a călătorit acum 100 de ani".
Celebrul tren îi poartă pe călători pe o cale ferată veche de peste 100 de ani.
Carmen, ghid turistic: "Am intrat în pădurea fermecată, în lumea poveștilor. Trecem Săcădatul, să urcăm pe Valea Săcădatului până la altitudinea de 700 de metri".
Turist: "E bine că încă mai avem și noi, să vadă tineretul vechile obiceiuri și peisajele mirifice din Romania".
Turist: "Este minunat, este prima dată, este o senzație plăcută. Am emoții".
Turist: "Peisaje frumoase, este ceva de vis, ne-a plăcut foarte mult. Este pentru prima oară, dar o să mai repetăm cu siguranță".
Dintr-un nor de aburi, locomotiva apare din pădure și străbate colinele, îndreptandu-se spre Câmpul Cetății. Aici, bătrânul tren se odihnește și este încărcat cu cărbune și cu lemne.
Vechiul tren merge cu cel mult 35 de kilometri pe oră.
Mircea Greabu, administrator mocăniță: "10 -15 km, viteză de croaznieră, timp în care turiștii văd în stângă și dreapta. Întâlnim animale sălbatice, iese ursul, peisajul este atrăgător, mai ales că începe să se înverzească natura".
Mocăniță de la Sovata circulă vineri, sâmbătă și duminică. Purtarea măștilor este obligatorie, la fel și dezinfectarea mâinilor la urcarea și la coborârea din vagoane.