Noi reguli la Booking. Compania vine cu mai multe oferte și mai multă libertate de a alege pentru utilizatori
Una dintre cele mai mari companii de rezervări online din turism trebuie să se alinieze unor noi reguli europene. Alături de Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta și Microsoft - Booking a fost desemnată drept platformă majoră.
"Gatekeeper" o numesc oficialii europeni. Cu alte cuvinte, vine cu mai multe oferte și mai multă libertate de a alege pentru utilizatorii finali.
Ca până acum, hotelurile, pensiunile și apartamentele vor fi înscrise pe platforma în baza unui comision din rezervări. Nu vor mai exista însă unități neclasificate, este obligatorie transparentă în privința tarifelor afișate, iar serviciile oferite trebuie să fie de calitate.
Cristiana Predoiu, președintele Asociației Bun Simț și Atitudine Civică: „Nu va mai putea impune hotelierilor. Ce înseamnă practic pentru turiști... asta se traduce prin posibilitatea hotelierilor de a afișa tarife mai mici pe site-urile proprii sau chiar pe alte platforme de promovare, care până acum nu aveau această posibilitate. Informațiile vor fi mult mai bine securizate și atunci utilizatorii vor fi mult mai în siguranță în ceea ce privește datele lor personale."
Aceste noi reguli ar putea duce la comisioane mai mari pentru proprietari, spun experții din domeniu. Lucru care ar putea însemna o migrare a unităților turistice către alte platforme.
Platforma de rezervări online are acum la dispoziție șase luni pentru a se conforma obligațiilor. Comisia poate impune amenzi de până la 10% din cifra de afaceri totală la nivel mondial, iar acestea pot crește la 20% în cazul unor încălcări repetate. Comisia Europeană poate să oblige o companie să vândă o afacere sau părți din acestea.
Toate site-urile care fac parte din această categorie, numită "gatekeeper", trebuie să respecte anumite reguli comune. De pildă, să permită utilizatorilor să-și promoveze oferta și să încheie contracte în afara platformei. Pe de altă parte, nu au voie să trateze favorabil anumite servicii sau să urmărească și să trimită reclame clienților fără consimțământul acestora.