Lucrurile la care sunt atenți românii atunci când aleg un hotel. Ce îi nemulțumește

×
Codul embed a fost copiat

Când alege un hotel, turistul român este interesat în special de amabilitatea personalului de la recepţie, confortul din cameră sau ora eliberării.

Conform unui studiu recent, majoritatea oaspeţilor vor ca la unităţile pretenţii să fie întâmpinaţi de un angajat care să le transporte bagajul în cameră şi să le zâmbească. Astfel de servicii sunt obligatorii pentru că un hotel să fie considerat de patru sau cinci stele.

Un studiu efectuat de compania 4Service România, care a cuprins 42 de hoteluri de patru şi cinci stele din întreaga ţară, arată că românii vor să primească servicii de calitate.

Prima impresie, la intrarea în hoteluri, este se pare extrem de importantă pentru români. Deşi majoritatea au primit 70 de puncte din 100 posibile- 28% dintre turiştii români i-au taxat pe angajaţii hotelurilor care nu i-au ajutat cu bagajele, iar 22% s-au simţit ofensaţi că nu au fost conduşi de personal la lift sau în camere, chiar dacă angajaţii le-au zâmbit şi au fost amabili.

Însă turiştii români au dat cele mai mici note restaurantelor din hoteluri. Au fost nemulţumiţi de calitatea mâncării, de pregătirea ei şi de amabilitatea personalului.

Citește și
turisti dobrogea
Impresiile unor bloggeri străini invitați să viziteze Dobrogea. Ce cred polonezii despre noi
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Lucian Chirute, manager 4Service Group România: ''La cinci stele turiştii se aşteaptă la amabilitate, la servicii conexe, dacă solicită o pernă în plus de exemplu de la recepţie, sau dacă solicită un check out cu o oră peste nu se așteaptă să fie taxaţi, pentru că vorbim de camere care pleacă de la 180 de euro pe noapte.”

Serviciile pe care trebuie să le ofere cei de la hotelurile clasificate sunt tot mai multe, pe măsură ce creşte numărul de stele:

Un hotel de 1 stea trebuie să aibă toalete în hol, servicii de telefonie, articole de strictă necesitate la vânzare, seif la recepţie şi trusă medicală, dar şi serviciu de trezire la cerere.

La 2 stele trebuie să fie un recepţioner disponibil 24 ore, ascensor, servicii de spălătorie/curăţătorie şi plată cu cardul.

La 3 stele ar trebui să găsim personal care se ocupă de bagaje, servirea micului dejun şi curier.

La 4 stele găsim şi restaurant, bar de zi, spaţii pentru organizare evenimente, iar la 5 stele minimum 3 servicii de relaxare, parcare în curtea hotelului cu pază. De asemenea, la intrare trebuie să fiţi aşteptaţi de un portar uşier.

Toate camerele hotelurilor trebuie să aibă sistem de încălzire, să fie izolate fonic, să aibă lumina principală şi veioză, somieră şi saltea, husă de protecţie, măsuţă, oglindă în cameră, support pentru bagaje, cuier mobil, dulap, pahare, perdele şi mijloace de protecţie împotriva ţânţarilor şi televizor.

La 3 stele aveţi şi aer condiţionat, fotolii sau scaune, tablouri, minimum 2 prize şi conexiune la internet sau wireless, telefon şi minibar frigorific cu produse.

La 4 stele puteţi avea pretenţia să vi se ofere un birou sau masă de lucru.

La 5 stele suprafaţa camerei va fi de peste 20 de metri pătraţi, veţi avea room service, perne suplimentare, iar lenjeria de pat va fi din cea mai bună calitate.

În ceea ce priveşte grupul sanitar, aici legea spune că trebuie să fie oglindă, coş pentru gunoi cu capac şi sac menajer, suport pentru prosoape, săpun, hârtie igienică, trei prosoape de persoană şi covoraş antiderapant.

Încă de la 2 stele ar trebui să mai vedeţi şi un cuier, perie şi odorizant plus mâner de sprijin pentru intrare-iesire din cadă. Încă o stea înseamnă că veţi avea şi şampon gel de duş şi casca de baie. Iar la 4 stele va exista şi un uscător de păr în baie, halat de baie pentru fiecare persoană şi papuci de unică folosinţă. 5 stele presupun că în toaletă va exista şi un telefon, dar şi un set din cinci produse igienice şi cosmetice. Suprafaţa grupului sanitar va fi de cel puţin 4 mp, iar vasul de toaletă va fi în spaţiu diferit de duş.

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Stațiunea Amara, cunoscută în Europa, este pe moarte. ”Am avut mulţi turişti străini, peste 20”
Stațiunea Amara, cunoscută în Europa, este pe moarte. ”Am avut mulţi turişti străini, peste 20”

Amara este una dintre cele 47 de stațiuni turistice de interes național calitate, care îi dă dreptul să obțină cu prioritate fonduri europene pentru dezvoltare. Ar fi un început bun, după aproape 30 de ani de uitare.

Impresiile unor bloggeri străini invitați să viziteze Dobrogea. Ce cred polonezii despre noi
Impresiile unor bloggeri străini invitați să viziteze Dobrogea. Ce cred polonezii despre noi

Impresiile unor bloggeri străini invitați să viziteze Dobrogea. Ce cred polonezii despre noi

Imaginile surprinse de turişti la Eforie Nord. Conducta prin care se scurge mizerie în mare
Imaginile surprinse de turişti la Eforie Nord. Conducta prin care se scurge mizerie în mare

Dacă plănuiţi o vacanţă la Eforie Nord, să nu vă mire dacă veţi întâlni pe plajă o conductă prin care se scurg zilnic în mare sute de litri de apă murdară.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.