Ce spun turiștii străini despre berea românească. Principala calitate: preţul
La jumătate de preţ faţă de Polonia şi de 5 ori mai ieftină decât în Franţa şi în Suedia, berea devine rapid un atu uriaş în promovarea turistică a României.
Străinii care ne vizitează se declară surprinşi ca varietate, dar şi de faptul că nu facem rabat de la calitate. Şi nu spun asta doar la o halbă, ori cercului lor de prieteni, ci lumii întregi, pe cele mai vizitate site-uri de recomandări.
Cele mai recente cifre arată că şi românilor le este sete des, şi consumă, în medie, peste 80 de litri de bere pe an. Pentru câțiva domni din Marea Britanie şi din Polonia, contactul cu licoarea bogată din halbă, la o terasă din Centrul Istoric, a fost răvăşitor.
La început de septembrie, aproape de miezul nopţii, zeci de turişti se încălzesc la terase cu o bere rece în faţă. Mărturisesc că au ales România pentru o mică vacanţă, luând în calcul şi acest aspect economic.
Turist: "În Polonia ar fi cam 3 euro. În România e mai ieftin."
Pe tripadvisor, cel mai mare site de orientare şi recenzii turistice, străinii atraşi la noi de aromă hameiului au publicat sute de recomandări entuziaste. În ultimul an, consumul de bere la sticlă a crescut cu 3 la sută. Cel mai probabil, motivul sunt tocmai vizitatorii de peste hotare.
Într-un top finalizat în 2015, care a inclus 12 ţări europene, reiese că România are, după Cehia, cel mai mic preţ mediu al berii vândute în localuri. Mai precis, o liră. La polul opus este Suedia. Cu banii daţi pe o bere la Stockholm, poţi bea 5 la Bucureşti.
Concidență- şi românii preferă tot berea autohtonă. Sau pe asta le este mai uşor să cumpere. 97 la sută din berea consumată în ţară e produsă local. Prima în top e cea blondă, însă în ultimii ani producătorii au lansat serii de test, cu arome de fructe, nefiltrate şi nepasteurizate.
Julia Leferman, director Berarii României: "Avem şi beri roşii intrate în piaţă, beri roşii, stout. Tot mai multe sortimente pe care consumatorii le cer, piaţă se diversifică din ce în ce mai mult."
Iar asta se simte şi în industria restaurantelor. Clienţii şi-au luat ţapul, halba sau sticla de bere şi s-au mutat de la terase în berarii; doar în Capitală avem peste 20 de localuri care mizează pe berile casei, meniuri cu până la 100 de variante sau asocierea berii cu meniuri nemţeşti şi concerte care fac totul să curgă mai bine.
Consumul de bere pe cap de locuitor a fost, în 2016, la nivelul anului precedent- 80 de litri.
Sursa: Pro TV
Etichete: romania, turisti, pret, straini, promovare, bere, ieftin, calitate,
Dată publicare:
06-09-2017 17:43