Burgerul vegetal sau cum ne pacalim stomacul in post. Afla cat sunt de sanatoase aceste preparate

05-03-2012 14:01


burger vegetal

Gurmand fiind, te-ai hotarat sa tii post totusi si sa renunti la carnea cea de toate zilele. Cauti cu disperare solutii ca sa inlocuiesti carnea si alegi sa mananci preparate care o “imita”. Si magazinele te ajuta, in timp ce medicii avertizeaza.

Preparate de post de toate felurile, gusturile si culorile stau pe rafturile magazinelor si nu asteapta multa vreme pana sa fie cumparate. Pateuri vegetale, parizer, carnati, crenvursti si salam de post. Toate sunt pe baza de soia si alte amestecuri de legume. Printre toate aceste produse isi face loc si burgerul vegetal. Acesta este facut din soia si legume amestecate, la care se adauga ceapa sau usturoi. Toate in regula, pana cand dam de denumiri ciudate care ne ridica un semn de intrebare. Este vorba despre E-urile si aditivii din produse.

Nutritionistii sunt de parere ca aceste mancaruri pe baza de soia sau legume nu sunt nesanatoase, insa trebuie sa fim sceptici in cazul celor care contin chimicale sau aditivi. Potrivit medicilor, cele mai sanatoase alimente de post sunt branza tofu si laptele de soia.

“Crenvurstii, parizerul si salamul de post contin chimicale menite sa suplineasca laptele, carnea si ouale. Postul ar trebui sa ne purifice organismul, nu sa ni-l imbibe cu aditivi alimentari si alte chimicale. In aceste produse se folosesc diverse arome si potentiatori care nu fac bine organismului. Plus ca au sare in exces. ceea ce este foarte daunator”, a spus medicul nutritionist Rodica Nicolescu.

Specialistii atrag atentia ca mancarea de post este nesatioasa si ingrasa, daca nu stim ce sa mancam. Ei ne sfatuiesc sa inlocuim carnea cu ciupercile, sa consumam alune si nuci, care de altfel sunt foarte satioase si, daca vrem sa ne mentinem greutatea, sa evitam pe cat posibil painea, cartofii sau pastele fainoase.

“In perioada postului, cele mai sanatoase preparate sunt cele facute de noi, acasa. Proteinele ni le putem lua din mazare, fasole, ciuperci, nuci, migdale”, spune medicul nutritionist.

Nu in ultimul rand, medicii ne sfatuiesc sa nu ne lasam induplecati de gama variata de preparate de post de pe rafturile magazinelor, sa citim cu atentie ingredientele fiecarui produs si sa evitam E-urile.

 

Sursa: Pro TV

VIDEO PROTVPLUS.RO