Transformers, de la Chevrolet la Oreo. Cat a costat una dintre cele mai ample plasari de produse de la Hollywood
Hollywood-ul este o masinarie de facut filme, de cladit imperiii si brand-uri, dar nici macar granzii de la Hollywood nu pot face asta fara ajutorul unor companii si nume mari la nivel global.
Transformers: Age of Extinction s-a lansat weekend-ul trecut in cinematografele din intreaga lume si a facut, asa cum se astepta toata lumea, record de incasari, devenind filmul cu cel mai bun debut in SUA in acest an si este filmul nr.1 in lume, la momentul actual. Filmul a costat 210 milioane de dolari, la care se adauga un buget de aproximativ inca 200 de milioane de dolari alocat pentru promovare. Insa, de unde vin acesti bani?
De cate branduri e nevoie pentru o campanie de marketing de succes la Hollywood
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Pentru cei de la Paramount, Transformers: Age of Extinction a reprezentat “cel mai mare parteneriat, care ne-a oferit niste oportunitati incredibile” a spus LeeAnne Stables, presedintele departamentului de marketing si distributie la Paramount. Conform Hollywood Reporter, acest parteneriat cu branduri ca Oreo, partener principal, sau Chevrolet a generat o campanie de 200 de milioane de dolari. Pentru Oreo, acesta este primul parteneriat global in promovarea unui film.
Cei de la Hasbro, compania care detine brandul Transformers, s-au extins pe toate canalele media pentru a promova noul film din serie, cu Mark Wahlberg in rol principal, si regizat de Michael Bay. Campania principala a fost in parteneriat cu Oreo, celebrul brand de biscuiti: printre altele, acestia au avut un spot de 30 secunde in care apare Optimus Prime, clip filmat si regizat de Michael Bay.Insa, Oreo s-a extins puternic in mediul online, iar in Asia a lansat un sortiment nou, “prime berry creme”, o trimitere clara catre numele robotului erou, Optimus Prime.
Chevrolet este singurul brand care a continuat colaborarea de la primul film, din 2007 si pana acum, producatorii aducand nume noi pentru acest capitol, precum Duracell, Big Red, Western Star Trucks, Waste Management, Cheetos.
In filmele precendente din serie, Paramount si Hasbro au colaborat cu firme gigant ca Nokia, Lenovo sau Burger King. De aceasta data, au optat pentru Oreo si Chevrolet, care au bagat cei mai multi bani .
Chevrolet, 6 masini de lux lansate in timpul turneului de promovare pentru Transformers: Age of Extinction
Pentru Chevrolet, cel mai durabil partener din istoria francizei Transformers, cele patru filme au reprezentat o “unealta” de marketing cu totul speciala. In timp ce fanii se minunau de cat de spectaculosi sunt robotii in cel de-al patrulea film, Chevrolet de fapt, lansat 6 noi modele de masini, de la Chevy Camaro, care devine indragitul robot Bumblebee si pana la camionul Western Star 5700, care devine Optimus Prime. Acest model costa pana la 150.000 de dolari, in functie de configuratie.
Celebrul Chevy Camaro a suferit imbunatatiri consistente de la primul film si pana acum. Modelul actual costa in jur de 60.000 de dolari, insa cel modificat ajunge la cifra de 74.000 de dolari.
Un model nou prezentat in film este Corvette C7 Stingray, care are un pret de pornire de la 60.000 de dolari. In film, modelul este reprezentativ pentru robotul Crosshairs, dar se modifica si in elicopter.
Cel mai scump Autobot este reprezentat de modelul Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse, care costa 2.5 milioane de dolari si a fost declarata cea mai rapida masina din lume in 2013. Un alt model scump prezent in film este Pagina Huayra, care are un pret de 1 milion de dolari. Preturile masinilor din al patrulea capitol al seriei variaza de la 60.000 de dolari, cea mai ieftina, si 2.5 milioane de dolari, cea mai scumpa.
General Motors, cel care detine Chevrolet, profita de lansarea filmului in Asia pentru a se extinde pe piata din China si spera sa creasca vanzarile in China. Age of Extinction a fost facut in parteneriat cu cel mai mare studiou de film din China si are staruri chineze in film precum Bingbing Li. Cu toate astea, Beijing Pangushi, o companie de investiti din China, care a fost un sponsor proeminent, a cerut sa fie scos din film si din promovare. Motivul ar fi o disputa intre ei si Paramount: chinezii sustineau ca nu au suficienta vizibilitate in film, fata de alte produse.
Transformers, un fenomen global: de pe marile ecrane in curtea unui chinez
Roboteii care deriva din masini au un success nebun la public inca inainte de lansarea filmelor, insa franciza de 3 miliarde de dolari a dus pasiunea la fenomen global. Un chinez isi creeaza propria seria de robotei, chiar in interiorul micutei sale fabrici. Li Lei construieste replici gigantice ale Autobotilor si Decepticonilor, personajele seriei. Acesta face asta din pasiune, in timpul lui liber, din banii proprii. Lei a inceput acest hobby in urma cu 10 ani. Creatiile sale au dimensiuni ce variaza de la 20-30 cm si pana 15.6 metri. Replicile sunt facute din metal, plastic, bureti si componente restaurate din masini vechi. Vezi aici imaginile
Cele mai bune plasari de produse in filme si televiziune din ultimul deceniu
Plasarea de produse nu este un lucru nou la Hollywood. Marile studiouri de film din SUA reusesc de fiecare data sa atraga interesul unor branduri globale, care profita de pe urma promovarii pentru a-si vinde cele mai noi produse. Intr-un top realizat de cei de la AdAge in care sunt incluse cele mai mari plasari de produse in showbiz si filme din ultimul deceniu, nu putea lipsi filmul care a lansat franciza cinematografica Transformers.
In 2007, presa de film scria ca Transformers era de fapt, o reclama de 2 ore la produsele General Motors. Chevrolet, Pontiac, Hummer erau practic personaje in film. Oficialii companiei au negat ca ar fi platit plasarea de produse, insa regizorul Michael Bay s-a ales cu doua modele Camaro. Filmul a marcat re-lansarea modelului Chevrolet Camaro pe piata.
Harley Davidson are o colaborare de cativa ani cu serialul “Sons of Anarachy”. Initial, creatorii serialului au venit cu o propunere pentru episodul pilot. Serialul prezinta povestea unui grup de motociclisti anarhisti si aventurilor lor in California. Insa, cei de la Harley au avut o idee mai buna si le-au propus producatorilor ca toti eroii sa foloseasca un motor Harley-Davidson. Rezultatul? Una dintre cele mai inteligente si de succes intregrari de produse intr-un proiect de televiziune.
Ramane neclar daca brandurile platesc ca sa apara in filme sau se bazeaza pe reclama puternica la nivel global de care beneficiaza, dar este evident ca aceste parteneriate aduc beneficii uriase de ambele parti. Intrebarea care ramane este cu ce se alege spectatorul din toate astea? Suntem influentati de aceste plasari de produse sau suntem iritati de modul in care Hollywood-ul profita si incearca sa ne forteze sa agream si sa consumam anumite branduri?
Autor: Adela Ghidoveanu, editor www.procinema.ro