Tarom si Wizz Air, despre ce se intampla cand un pilot iese din cabina. Trei intrebari suplimentare si raspunsul companiilor

Wizz Air

La o zi dupa ce adevarul despre tragedie Germanwings a iesit la iveala, Tarom si Wizz Air au comunicat care este procedura prin care un pilot poate parasi cabina.

"Manualul de Operatiuni al Companiei TAROM prevede instructiuni cu privire la accesul si iesirea din cabina de pilotaj in timpul zborului. Conform acestor instructiuni, politica TAROM este ca niciodata nu ramane o singura persona in cabina de pilotaj.
Daca un membru al echipajului de zbor paraseste cabina in timpul zborului, acesta trebuie sa solicite unui membru al echipajului de cabina sa-l inlocuiasca in cabina pana la intoarcere",
a transmis TAROM printr-un comunicat de presa.

De asemenea, si Wizz Air a tinut sa precizeze ca si-a schimbat procedura in urma tragediei din Alpi.

“Wizz Air confirma ca a revizuit procedurile care tin de cockpit-ul aeronavei si introduce o noua procedura care asigura faptul ca niciodata cockpit-ul nu va fi operat de o singura persoana. Daca unul dintre piloti va parasi cockpit-ul va fi inlocuit de un insotitor de zbor. Noua procedura a fost deja agreata de Autoritatea Aviatica Civila din Ungaria”, a declarat Daniel De Carvalho, purtator de cuvand Wizz Air.

Citește și
Andreas
Fiu al unui profesor de pian, Andreas parea un tanar tacut si amabil. Declaratiile vecinilor si apropiatilor familiei Lubitz
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

www.stirileprotv.ro au lansat insa catre Tarom si Wizz Air si un alt set de intrebari.

1. Testarea psihologica a pilotilor si a insotitorilor de zbor este obligatorie?
2. Daca da, cat de des este efectuata?
3. A fost vreodata un caz in care un pilot sau un insotitor de zbor a picat acest test?

UPDATE: Raspunsul dat de Wizz Air:

Daniel de Carvalho, purtator de cuvant Wizz Air a declarat: “Wizz Air confirma ca foloseste un proces de interviu si de selectie specific companiilor aeriene, care analizeaza abilitatile tehnice si caracteristicile de personalitate ale candidatilor. Toate companiile aeriene se supun acelorasi reguli, armonizate cu reglementarile europene, cu privire la calificarea pilotilor, pregatirea, raportarea afectiunilor cronice si la inspectiile tehnice si de siguranta ale aeronavelor. Wizz Air are un istoric excelent al sigurantei si dedica un volum semnificativ de resurse si de timp pentru a se asigura ca standardele pilotilor sai sunt printre cele mai ridicate din Europa.

Mentionam ca am incercat sa contactam si reprezentantii Blue Air, insa responsabilul de comunicare nu este la birou in aceste zile.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
Citește și...
BILD: Lufthansa stia ca Andreas Lubitz a avut depresie. Pilotul a fost declarat temporar inapt de zbor
BILD: Lufthansa stia ca Andreas Lubitz a avut depresie. Pilotul a fost declarat temporar inapt de zbor

LIVE UPDATE Cum a ajuns la mansa unui avion copilotul aeronavei prabusite marti in Alpii Francezi, cu toate ca in urma cu 6 ani a trecut printr-un episod depresiv sever, iar de atunci a ramas sub control psihiatric?

Fiu al unui profesor de pian, Andreas parea un tanar tacut si amabil. Declaratiile vecinilor si apropiatilor familiei Lubitz
Fiu al unui profesor de pian, Andreas parea un tanar tacut si amabil. Declaratiile vecinilor si apropiatilor familiei Lubitz

Ancheta catastrofei de marti din Alpii Francezi nu mai are de-a face cu mecanica unui avion, ci cu fragilitatea fiintei umane. Fiu al unui profesor de pian, Andreas Lubitz avea 28 de ani si era un pilot talentat.

Ultima fotografie facuta de una dintre victimele aflate in avionul prabusit in Alpii Francezi. Imaginea a aparut pe Twitter
Ultima fotografie facuta de una dintre victimele aflate in avionul prabusit in Alpii Francezi. Imaginea a aparut pe Twitter

Jurnalistul iranian Hussein Javadi se numara printre victimele aflate in avionul prabusit in Alpii Francezi. Inainte de-a urca in aeronava, el si-a facut o poza care azi face inconjurul presei internationale.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB
CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată la Comisia Europeană, cu mult sub valoarea stabilită inițial. Pentru 2024, estimarea de creștere economică a României a fost revizuită de la 3,3 la 1,4%.