Povestea pilotului american de F-16 care a primit o misiune kamikaze pe 11 septembrie 2001: "NU aveam munitie!"
Unul dintre primii doi soldati americani trimisi in spatiul aerian pe 11 septembrie 2001 a zburat de pe baza militara Andrews Air Force intr-un aparat de tip F-16, cu misiunea de a dobori zborul United Flight 93.
Avionul sau nu avea nici gloante si nici rachete.
Conform Yahoo News, care citeaza Washington Post, locotenentul Heather “Lucky” Penney a povestit ca planul sau initial a fost acela de a forta cursa terorista sa devieze de la cursul sau: "Nu aveam cum sa-l atacam. Trebuia sa-l fortam sa se prabuseasca. Efectiv, eram un pilot kamikaze."
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Acela era al 4-lea avion de pasageri care fusese deturnat de teroristi si parea ca se indreapta catre Washington. Din pacate, nu mai era timp pentru echiparea si lansarea unui avion de lupta din baza militara, astfel ca Penney si comandantul sau au luat decizia de a intercepta cursa Boeing 757. "Trebuia sa aparam spatiul aerian cum puteam", spune Penney.
Penney este primul pilot femeie al unui avion F-16 in cadrul Garzii Nationale Aeriene 121, Escadronul de Lupta. Pe 11 septrembrie 2011 tocmai se implineau doua saptamani de antrenament, astfel ca avioanele de lupta ale bazei militare erau in continuare incarcate cu munitie de ... antrenament. Conform unui raport oficial, nu exista in acel moment niciun avion de lupta pregatit sa plece in misiune. Al 3-lea avion tocmai se lovise de Pentagon, iar baza se afla la cel putin o ora departare de urmatorul centru militar pregatit de actiune.
"Ma duc spre cabina de pilotaj", i-a spus colonelul Marc Sasseville lui Penney, in timp ce se imbracau cu costumele de zbor. "Eu o sa iau escorta", a rapuns Penny. Dupa ce au sarit peste etapele de verificare ale unui zbor, avioanele s-au ridicat pe cerul care fumega deasupra Pentagonului. Amandoi pilotii spreau ca vor avea timp sa sara din avion inainte de impact, desi se indoiau ca aceasta tactica va functiona. Mai rau decat atat, spune Penny, exista teama ca declansarea parasutei prea devreme putea avea ca afect ratarea tintei.
Cateva ore mai tarziu, pilotii aflau ca pasagerii cursei Flight 93 facusera ceea ce ei erau pregatiti sa faca. Apoi, cei doi piloti au zburat in misiuni diferite toata ziua si au escortat aeronava prezidentiala Air Force One inapoi la Washington. "Adevaratii eroi sunt pasagerii zborului Flight 93, care erau gata sa se sacrifice. Sincer, am crezut ca va fi ultimul zbor al meu", a declarat Penney.
Penney este acum director al programului F-35 la Lockheed Martin si este pilot part-time in Garda Nationala.
In prezent, intotdeauna exista doua avioane de lupta complet echipate care stationeaza in baza militara Andrews, iar 2 piloti sunt intotdeauna aproape de aparatele de zbor.