Ministerul Cercetării şi-a făcut logo înregistrat la OSIM. Ce spun specialiştii: "Pare făcută în Paint"
O nouă iniţiativă de imagine a Guvernului a devenit ţinta glumelor pe Internet.
Ministerul Cercetării şi Inovării a anunţat marţi, pe pagina oficială de Facebook, lansarea noii sigle. Conceput în România”, care, potrivit comunicatului, „susţine creşterea vizibilităţii domeniului de cercetare – dezvoltare - inovare din România şi creşte astfel vizibilitatea potenţialului de cercetare, dezvoltare şi inovare specific românesc”. Potrivit oficialilor, noul logo a fost înregistrat la OSIM şi va fi folosit pe toate materialele de prezentare şi la toate manifestările în care Ministerul este implicat.
O combinaţie între Coloana Infinitului, un creion, tricolor şi conturul României, logo-ul a declanşat un val de critici li glume pe pagina oficială. „BRANCUSI ar muri a doua oara sa-si vada COLOANA FARA SFARSIT in aceasta pozitie!”, a fost unul dintre primele comentarii, la care administratorul paginii Ministerului a răspuns: „Este valoroasă opinia dumneavoastră, mai ales dacă este citită în cheia unei limitări naturale a cunoașterii umane. Aici este vorba despre o construcție simbolică. Armonia simbolurilor transmite ideea de excelență în domeniu. Conturul hărții României, marcarea cu panglica tricoloră simbolizează elementul identitar național. Coloana infinitului reprezintă, așa cum ați spus și dumneavoastră – nesfârșitul. Folosită în acest logo reprezintă dorința depășirii limitelor. Inovarea presupune pe lângă pregătire de top, și multă determinare. Deci, are o conotație mobilizatoare, optimistă”.
„Buna ziua sunt curios daca pentru acest logo ati folosit ultima tehnologie din 2002 ca Microsoft Paint sau Adobe Photoshop 1.0. Va sunt recunoscator pentru raspuns. N-am mai vazut un logo conceput mai bine de atat”, a întrebat apoi un programator. Oficialii l-au trimis la o pagină web care nu conţine răspunsul la întrebarea sa.
Alte comentarii: „Este evident facut de un om mediocru pentru oameni mediocri”, scrie un fost publicitar. „Creionul ascutit, unealta de baza a fiecarui cercetator roman, cu care scriem in noua era digitala. Medalionul va fi oferit cioplit in piatra, sa speram?”, comentează un cunoscut designer, care a lucrat pentru Pepsi. „Ați inovat aşa mult cu sigla asta de pare făcută în paint pe un windows 95”, afirmă şeful unei agenţii de PR.
„Atât de multe greșeli, atât de urât, totul într-o singură siglă. Cum să fim atât de înapoiați tocmai la Ministerul INOVĂRII????”, spune cântăreţul Florin Grozea, care în prezent conduce o agenţie de digital marketing.
„Kitsch kitschitoarea mea: in ce consta armonia simbolica din acest logo?”, spune un profesor universiar. „Fiul de 15 ani al directorului e un baiat foarte talentat”, scrie un copywriter. „Acest logo e o mizerie ordinară, adică o mizerie obișnuită”, afirmă un designer grafic. „Este unul dintre cele mai urate logouri vazute de mine vreodata. in acelasi timp, brandingul si designul romanesc au cativa specialisti foarte buni la care se putea apela. mi-e clar ca nu s-a intamplat asta si nu pot decat sa ma intreb de ce?”, conchide directorul de creaţie al unei mari agenţii.
Sursa: Pro TV
Etichete: digital marketing, comentarii, logo, publicitate, design, ministerul cercetarii, advertising,
Dată publicare:
08-11-2017 14:12