Fred Cook, CEO Golin: "In viitor, oamenii isi vor lua stirile doar online". SHARE-ul va fi mai important decat credibilitatea
Directorul retelei internationale de relatii publice Golin a vorbit pentru StirileProTV despre modul in care s-a schimbat si va continua sa se schimbe lumea comunicarii - si despre cum profita companiile si agentiile
Cunoscut ca “Unlikely CEO”, “directorul atipic”, Fred Cook nu e un manager de profesie. A lucrat pe un petrolier, a vandut haine de piele pe strada, a fost portar la un hotel, ghid turistic, sofer pentru petrecareti si a avut multe alte job-uri bizare. Conduce acum una dintre cele mai importante retele internationale de PR, Golin, si a vizitat la sfarsitul lui aprilie biroul Golin de la Bucuresti. Ocazie cu care ne-a explicat viziunea sa despre modul in care Internetul schimba regulile jocului pentru cei care lucreaza sau vor sa lucreze in presa, PR sau in domeniul comunicarii in general.
“In fiecare secunda se distribuie un milion de mesaje si oamenii vor lasa sa ajunga la ei doar mesajele pe care le considera relevante. Asa ca incercam sa aflam ce e relevant pentru ei, ce e relevant pentru un anumit public la un anumit moment. Si dupa ce am determinat asta, incercam sa ne spunem povestea in cel mai creativ mod cu putinta ca sa fim diferiti de restul vocilor. Trebuie sa fim creativi si relevanti, acestea sunt cele mai importante lucruri“, spune Fred Cook.
Exista insa si un al treilea element vital in comunicare, afirma CEO-ul Golin, un element care schimba regulile jocului: reactia rapida, in timp real. “Abordarea traditionala a comunicarii era bazata pe campanii gandite si desfasurate pe termen lung. Din ce in ce mai mult va trebui sa gandim in timp real. Cand are loc un eveniment, cand un subiect ajunge sa fie discutat de opinia publica, brand-urile trebuie sa se implice in acea discutie atunci cand ea are loc. Nu ai la dispozitie luni in care sa planifici, ai efectiv minute sa decizi ce vrei sa spui daca intentionezi sa participi la acea discutie. Trebuie sa fii mult mai rapid fiindca viteza comunicarii e de 100 ori mai rapida decat era inainte.”
Cum reactioneaza oamenii din domeniul comunicarii la aceasta schimbare? “Ar fi minunat sa fii si rapid si sa poti sa si planuiesti din timp. Dar partea de planificare devine tot mai putin importanta comparativ cu cea de actiune in timp real. Aveam, atat la Bucuresti cat si in celelalte sedii din lume, o sectie numita “Puntea” (“the Bridge”), un centru de implicare in timp real. Avem o echipa de oameni care stau pe punte continuu si urmaresc stirile – ziare, TV, Internet. Acultam si privim, dar ne si implicam in aceasta conversatie, pentru clientii nostri, prin intermediul social media, prin TV. Incercam sa fim parte a conversatiei care are loc in fiecare zi, iar asta necesita o mentalitate complet diferita. Nu mai poti sa stai in sedinta si sa spui “asta vom face peste trei luni sau peste saseluni”. Clientii si companiile invata cum sa opereze in acest mediu in timp real si nu se simt inca prea confortabil in el, dar se obisnuiesc cu ideea.”
Internetul schimba complet si regulile mass-media, spune Fred Cook, iar aceasta schimbare inca nu si-a facut simtite toate efectele. “Oamenii in varsta inca mai considera ca stirile de la TV si din ziare sunt cele mai credibile. Oamenii tineri nu se uita la TV si nu citesc ziarele, niciodata. Ei isi iau informatiile online si tind sa se bazeze mult mai mult pe Internet pentru informatii. De aceea, cred ca online-ul va deveni din ce in ce mai credibil pe masura ce populatia imbatraneste si in final va deveni principala sursa de stiri. De multe ori, in social media sursa stirilor sunt prietenii, asa incat prietenii sunt un fel de redactori ai stirilor. Cei care le preiau au incredere in prieteni si stirile pe care le preiau de la acestia sunt mai relevante pentru ei decat cele care provin din mass-media. E o paradigma complet diferita : oamenii au acum incredere in alti oameni ca ei, nu in marile companii de presa care in mod traditional furnizau toate sursele de informare.”
Iar pentru cei care se plang ca presa se axeaza din ce in ce mai mult pe stiri usurele si virale, directorul Golin are un raspuns: “Mass-media, companiile si firmele de PR incearca sa creeze stiri pe care oamenii le vor da mai departe, la care vor da “share”. De aceea trebuie sa fie creative si relevante, sa fie importante in acel moment, pentru ca ele sa fie “share-uite”. Si cu cat sunt mai “share-uite”, cu atat le creste “reach-ul” si credibilitatea. Toata lumea tine cont de asta. Ziarele din SUA, la ora actuala, isi evalueaza stirile dupa numarul de click-uri, de “share-uri”. In clipa de fata, potentialul continutului de a fi “share-uit” devine mai important decat credibilitatea continutului.”
“Formalitatea e mai putin importanta decat a fost vreodata. In SUA poti vedea oameni care conduc companii de miliarde de dolari si umbla in trening pe Wall Street. Credibilitatea si formalitatea sunt rapid inlocuite in ziua de azi de un set nou de asteptari din partea companiilor, de o implicare mult mai personala. Comunicarea individuala, chiar daca vine de la un brand, cred ca este viitorul: mult mai personal, mai interactiv, in timp real. Companiile care pot cera acest tip de dialog cu clientii sunt cele care vor construi loialitatea fata de brand in viitor”, conchide Fred Cook.
Sursa: Pro TV
Etichete: viral, companii, mass-media, presa, retele sociale, ceo, comunicare, pr,
Dată publicare:
30-04-2015 15:04