Industria publicitara din Romania isi revine. Cate sute de milioane de euro investesc companiile in marketing
Publicitatea creste Romania, spun reprezentantii industriei de marketing si comunicare, care au organizat, miercuri, pentru prima oara "Ziua Publicitatii".
Ei au explicat cum ajuta reclamele economia romaneasca, dar si ca ele trebuie sa fie inteligente si amuzante ca sa isi atinga scopul.
Cei din industria de marketing si comunicare spun ca este o legatura stransa intre publicitate si mersul economiei.
"Publicitatea creste Romania pentru ca creeaza cerere pentru producatori, pentru comert, pentru lanturile de distributie, care la randul sau genereaza cifra de afaceri care inseamna angajati mai buni, bunastare mai mare si aceasta bunastare se traduce din nou in consum mai mare si astfel se creeaza acel cerc virtuos care duce la cresterea economica a unei tari", a explicat Mihai Barsan, presedintele International Advertising Association Romania.
Un studiu facut in Romania arata ca piata de publicitate incepe sa isi revina. "In urmatorii 5 ani, global, piata de media va creste cu o rata de aproximativ 6 la suta, deci putem sa ne asteptam la o crestere si in Romania in urmatorii ani", spune Andreea Zoescu, manager Deloitte.
Principalul canal pentru publicitate ramane televiziunea, insa, pentru a avea efectul dorit, trebuie sa respecte niste criterii.
"Sa fii respectuos si sa incerci sa spui o gluma, sa destinzi atmosfera. Cu cat mai multe reclame de genul asta cu atat mai bine, toata lumea are de castigat, consumatorii se distreaza, brandurile fac profit, media continua sa functioneze", a spus Adrian Botan, McCann.
Companiile din Romania cheltuiesc anual 500 de milioane de euro pentru publicitate. "Publicitatea este un lucru bun pentru economie si pentru consumatori, ceea ce face este in primul rand ca mareste concurenta", spune George Georgakopoulos, CEO Eurobank Romania.