Vreti sa traiti mai mult? Uitati de exercitii si regimuri alimentare. Mancati mai putin

60564995

Uitati de exercitii, regimuri alimentare sau asa-numitele pastile miraculoase, daca vreti sa traiti mai mult. Un cunoscut om de stiinta sustine ca este suficient sa ...mancati mai putin.

Este vorba despre dr. Michael Mosley, care are emisiunea de stiinta "Horizon" la BBC. El afirma ca exista studii care arata ca metabolismul - adica acea cantitate de energie pe care corpul o foloseste pentru diferite functii - este un factor de risc pentru mortalitatea prematura. Omul de stiinta mai spune ca exista comunitati in Japonia si SUA care urmeaza diete stricte bazate pe lipsa caloriilor, care obtin o speranta de viata mai mare decat media globala, potrivit Daily Mail.

Doctorul in varsta de 55 de ani afirma despre dieta anti-calorii (care presupune un consum mai mic de 600 de calorii pe zi) ca este "singurul lucru care a dovedit ca prelungeste viata". "Pana la urma, imbatranirea este o consecinta unui metabolism ridicat. Daca presezi organismul sa nu mai accepte asa multe calorii, se pare ca pana la urma se va adapta si va incetini metabolismul. Este o versiune a zicalei "ce nu te omoara te face mai puternic".

Dr. Mosley nu crede ca omul trebuie sa manance de trei ori pe zi, "foamea fiind interpretata de organism ca un obicei". In emisiunea sa de la BBC, el a sugerat ca persoanele care tin post in mod constant pot obtine aceleasi rezultate ca in cazul unei diete bazata pe restrictia caloriilor, ca urmare a reducerii cresterii hormonului IGF-1. Desi hormonul mentine si reparat tesuturile, nivelurile ridicate ale acestuia contribuie la aparitia cancerului si la imbatranire.

Comentariile sale, lansate la Radio Times, vin dupa ce reprezentantii Institutului pentru Sanatate si Viata din cadrul Universitatii London College au afirmat ca daca oamenii ar manca cu 40% mai putin pe zi si-ar prelungi vietile cu 20 de ani.

Articol recomandat de sport.ro
Rusia schimbă regulile jocului! Șapte modificări majore anunțate de la Moscova
Rusia schimbă regulile jocului! Șapte modificări majore anunțate de la Moscova
Citește și...
Uimitor. Deși Otzi, ”omul ghețurilor”, a murit acum 5000 de ani, unii dintre microbii săi antici sunt încă în viață

Ötzi, ”omul ghețurilor”, mumia bine conservată a unui bărbat care a murit acum 5.300 de ani, este un „ecosistem dinamic” de microbi, dintre care unii au rămas viabili timp de milenii, potrivit unui nou studiu.

Studiu: Nou tratament promițător pentru diabetul de tip 2. Pacienții au slăbit de peste patru ori mai mult decât în placebo

Un nou tratament injectabil săptămânal cu triplă acțiune pentru diabetul de tip 2 ar putea reduce semnificativ glicemia și greutatea corporală, conform rezultatelor unui studiu de fază 3.

Studiu: Un obicei simplu ar putea încetini îmbătrânirea. Cercetătorii au descoperit legătura cu rutina zilnică

Un program constant de odihnă și activitate ar putea contribui la încetinirea îmbătrânirii biologice, potrivit unui nou studiu. 

Recomandări
Judecătorii acuză un „atac fără precedent la adresa independenței justiției”. CSM a decis să informeze 8 instituții europene

CSM a decis să informeze mai multe instituții internaționale cu privire la ceea ce consideră a fi „un atac grav și fără precedent” la adresa independenței justiției, în contextul proiectului de lege al salarizării unitare.

Cu cine ar putea fi înlocuit Eugen Tomac. Surse: Nicușor Dan îl va retrage dacă nu va reuși să adune suficicente voturi

Guvern Eugen Tomac are șanse tot mai mici să treacă în Parlament. Premierul desemnat nu va primi, cel mai probabil, nici sprijinul UDMR, după ce luni, Ilie Bolojan și Dominic Fritz i-au spus că nu se poate baza pe voturile PNL și USR. 

Ce se întâmplă cu polițiștii locali care l-au lovit pe șoferul TIR-ului care a provocat haos pe șoselele din Constanța

Șoferul TIR-ului care a lovit aseară un autobuz și opt mașini într-un cartier din Constanța suferise o criză hipoglicemică la volan. Însă polițiștii locali care au intervenit l-au lovit când au încercat să îl dea jos din cabină.