Un îndulcitor pentru prăjituri și băuturi poate deteriora peretele intestinal, au descoperit oamenii de știință

Studiu: îndulcitorii cresc riscul de atac de cord și accidente vasculare
Pro TV

Un îndulcitor folosit în prăjituri, băuturi răcoritoare și gumă de mestecat poate dăuna grav sănătății oamenilor prin slăbirea intestinului, a descoperit un nou studiu, citat de The Guardian.

Consumul chiar și a unei cantități mici de îndulcitor neotam poate duce la sindromul intestinului iritabil, rezistență la insulină și chiar sepsis, o afecțiune care ucide aproximativ 40.000 în Marea Britanie pe an.

Descoperirile subliniază că o parte dintr-o nouă generație de îndulcitori care conferă produselor alimentare un gust super dulce pot avea un „efect toxic” asupra sănătății, spun cercetătorii.

Dr. Havovi Chichger, autorul principal al studiului, a spus că, în timp ce îndulcitorii ar putea fi o alternativă mai sănătoasă la zahăr, unii ar putea dăuna consumatorilor.

Neotame a fost dezvoltat în 2002 ca un înlocuitor pentru aspartam, un îndulcitor care a stârnit îngrijorări și a devenit utilizat pe scară largă în ultimii ani în băuturi și alimente vândute în Marea Britanie.

„Va fi o perioadă îngrozitoare în Ucraina și pentru Occident”. Avertismentul unui general despre războiul din Ucraina

Este adesea menționat ca E961 pe lista ingredientelor găsite pe etichetele produselor.

Chichger, profesor asociat la Universitatea Anglia Ruskin, și coautorul studiului, Dr. Aparna Shil, de la Universitatea Jahangirnagar, din Bangladesh, au spus că neotamul reprezintă o amenințare pentru sănătate, deoarece ar putea afecta intestinul, provocând îmbolnăvirea „bacteriilor bune” și invadează peretele intestinal.

În procesul care ar putea duce la boală, deoarece bariera epitelială, o parte a peretelui intestinal, s-ar putea rupe.

Ei și-au publicat descoperirile, despre care spun că sunt primele care arată că neotamul poate avea acel impact dăunător asupra bacteriilor intestinale sănătoase, în jurnalul medical Frontiers in Nutrition .

NEWS ALERT Farul - Sepsi, întrerupt din cauza scandărilor xenofobe! Cum a reacționat Hagi
A fost inventat „plasticul viu”, care se autodistruge după cinci luni. Cum e posibil

O echipă de cercetători de la Universitatea din California a inventat un plastic care se autodistruge după cinci luni.

O specie nouă de șarpe a fost descoperită de doi cercetători. Are dinții „ca niște lame” și trăiește doar în anumite zone

Doi cercetători din Marea Britanie au fost în expediție într-o regiune sudică a Thailandei în 2023, în speranța de a găsi specii noi de șerpi. În schimb, ei au avut surpriza de a descoperi o nouă specie, scrie Miami Herald.

O echipă de cercetători ar fi găsit soluția în lupta cu poluarea. Materialul care se poate autodistruge la sfârşitul vieții

O echipă internaţională de oameni de ştiinţă a reuşit să conceapă un material biodegradabil compus din bacterii cu capacitatea de a se descompune la sfârşitul duratei sale de viaţă utilă.

Zelenski: Ucraina se confruntă cu o nouă etapă a războiului, ocupanţii se pregătesc pentru o ofensivă

Volodimir Zelenski a declarat vineri la o întâlnire cu cadeţii din Hmelnîţki, oraş din vestul Ucrainei, că războiul cu Rusia intră într-o nouă etapă, iar ruşii se pregătesc pentru extinderea ofensivei, relatează Ukrainskaia Pravda.

Procesiune unică în țară. Sute de oameni au mers pe jos 10 kilometri, iar unii au purtat pe brațe o cruce uriașă

Sute de oameni au participat vineri la o procesiune unică în țară. Au mers pe jos aproximativ zece kilometri, din Lupeni până în stațiunea Straja. Iar unii dintre pelerini au purtat pe brațe o cruce de sute de kilograme.

Rusia amenință Occidentul cu un răspuns dur după ce Marea Britanie a dat undă verde Ucrainei să atace teritoriul rus

Kremlinul a calificat drept o escaladare directă şi periculoasă a tensiunilor din jurul conflictului din Ucraina după ce ministrul britanic de externe a spus că Ucraina ar putea folosi armele britanice împotriva unor ţinte din interiorul Rusiei.