Cheia catre tinerete fara batranete poate fi in sange. Cercetatorii au gasit o posibila solutie pentru a inversa imbatranirea

Ultimul update: Joi 08 Mai 2014 06:48
Data publicarii: Luni 05 Mai 2014 10:26

Cercetatorii cred ca sangele persoanelor tinere contine compusi chimici naturali care pot inversa imbatranirea creierului.

Suna ca un subiect din filmele cu vampiri, dar cercetatorii au aratat ca o infuzie de sange "tanar" poate inversa simptomele imbatranirii. Experimentul a fost realizat in laborator, pe soareci, de o echipa de cercetatori de la universitatea americana Stanford, insa etapa urmatoare ar putea presupune un studiu pe oameni, scrie The Independent.

In timpul cercetarii, sange provenit de la un soarece de 3 luni a fost injectat de mai multe ori intr-un soarece de 18 luni, apropiat de varsta maxima a speciei. Terapia i-a imbunatatit memoria si capacitatea de invatare iar creierul a suferit modificari la nivel structural, molecular si functional.

Soarecii batrani care au primit opt infuzii de sange, intr-un interval de opt saptamani au avut rezultate mai bune la testele de inteligenta. Infuzia de sange de la alti soareci batrani nu a avut niciun efect.

"O posibila explicatie este ca introducerea unor factori de intinerire poate inversa efectele varstei asupra creierului iar o alta posibilitate este ca eliminarea factorilor de imbatranire din sangele batran poate contracara aceste efecte. Cele doua posibilitati trebuie sa fie investigate in viitor, avand potentialul de a combate efectele imbatranirii", au scris cercetatorii in concluziile studiului.

Prejudiciu de sute de mii de lei cu medicamente folosite la boli de sange si cancer. 14 medici si farmacisti, cercetati