Structurile gigantice descoperite de oamenii de știință la aproape 3.000 de km sub Oceanul Pacific

Ocean
Shutterstock

Oamenii de știință de la Universitatea din Maryland, SUA, au descoperit „structuri extinse” în adâncul Pământului, la aproape 2.900 de suprafață.

Cercetătorii au analizat mii de înregistrări ale undelor seismice, cu ajutorul cărora au descoperit aceste structuri formate din rocă densă și fierbinte, aflate la limita dintre nucleu și mantaua internă a Pământului.

"Analizând mii de ecouri simultan, în loc să ne concentrăm doar pe câteva, așa cum se întâmplă de obicei, am obținut o perspectivă cu totul nouă. Acest lucru ne arată că zona dintre  nucleu și mantaua internă are o mulțime de structuri care pot produce aceste ecouri, lucru pe care nu l-am realizat până acum", a declarat Doyeon Kim, autorul principal al lucrării, publicată în revista Science.

Cutremurele generează unde seismice subterane, care se pot propaga la mii de kilometri distanță. Când undele întâlnesc modificări în densitatea, temperatura sau compoziția rocilor, acestea își schimbă viteza, își curbează traiectoria sau se dispersează, producând ecouri care pot fi detectate de cercetători.

Măsurând timpul de deplasare și amplitudinea acestor ecouri, pe măsură ce ele sunt detectate de seismometre, oamenii de știință pot dezvolta modele ale proprietăților fizice ale rocilor aflate în subteran.

stele
Studiu: Ar putea exista 36 de civilizații inteligente în galaxia noastră

Astfel, cercetătorii au analizat 7.000 de seismograme ale unor cutremure cu o magnitudine de cel puțin 6,5, ce au avut loc în bazinul Oceanului Pacific, între 1990 și 2018. Aceștia au observat un număr mare de unde seisme specifice, numite unde forfetare, care au scos la iveală structuri surprinzătoare aproape de mantaua pământului.

Cu ajutorul acestor unde, cercetătorii au descoperit structuri surprinzătoare aproape de mantaua Pământului, numite zone de viteză ultra-joasă, sub Hawaii și Insulele Marchize. Aceste structuri formate dintr-un material foarte dens și fierbinte, sunt de obicei prezente în zonele în care există vulcani și sunt cele care insulele vulcanice. Zona de viteză ultra-joasă de sub Hawaii este cea mai mare dintre cele descoperite până acum de cercetători.

Oamenii de știință spun că nu știu exact compoziția acestor structuri, însă acest studiu îi va ajuta să înțeleagă mai bine procesele geologice care au loc în adâncul Pământului.

Trump încurajează oamenii de știință felicitându-i pentru vaccinuri care nu s-au inventat încă

Preşedintele american Donald Trump, care abia aşteaptă un vaccin împotriva Covid-19, a comis o gafă încercând să-i încurajeze pe oamenii de ştiinţă care lucrează la un tratament împotriva noului coronavirus, relatează The Huffington Post, citat de News.ro.

Studiu: Ar putea exista 36 de civilizații inteligente în galaxia noastră

Pământul s-a dovedit unic prin capacitatea sa de a găzdui viață în univers până acum, ceea ce ne-a determinat să ne întrebăm dacă suntem cu adevărat singuri.

Bărbații cu chelie, mai expuși în fața Covid-19. Explicația oferită de cercetători

Mai mulți oameni de știință din Spania au ajuns la concluzia că bărbații cu chelie sunt mult mai expuși în fața noului coronavirus, scrie rt.com.

Unde se află cel mai curat aer din lume. Descoperirea oamenilor de știință americani

Oamenii de ştiinţă americani cred că au descoperit locul unde se află cel mai curat aer din lume.

Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

Rusia a început operațiunea de a „paraliza” livrările militare din Occident către Ucraina. Prima țință distrusă de Putin

Rusia şi-a intensificat atacurile asupra reţelei feroviare ucrainene pentru a ”paraliza” aprovizionările militare cu material din Occident - în vederea unei noi ofensive -, declară vineri un oficial ucrainean de rang înalt în domeniul securităţii AFP.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.