Studiu: Ar putea exista 36 de civilizații inteligente în galaxia noastră

stele
Getty

Pământul s-a dovedit unic prin capacitatea sa de a găzdui viață în univers până acum, ceea ce ne-a determinat să ne întrebăm dacă suntem cu adevărat singuri.

Oamenii de știință au calculat că ar putea exista cel puțin 36 de civilizații inteligente active, care comunică în galaxia noastră Calea Lactee, potrivit unui nou studiu. Cu toate acestea, datorită timpului și distanței, este posibil să nu știm niciodată dacă există sau au existat vreodată, scrie CNN.

Studiul a fost publicat luni în The Astrophysical Journal. Calculele anterioare de-a lungul acestor linii s-au bazat pe ecuația lui Drake, scrisă de astronomul și astrofizicianul Frank Drake în 1961.

"Drake a dezvoltat o ecuație care, în principiu, poate fi utilizată pentru a calcula câte civilizații de comunicare inteligentă extraterestră (CETI) pot exista în galaxie", au scris autorii în studiul lor. „Cu toate acestea, mulți dintre termenii săi sunt de necunoscuți, iar alte metode trebuie utilizate pentru a calcula numărul probabil de civilizații comunicante”.

Astfel, oamenii de știință de la Universitatea din Nottingham și-au dezvoltat propria abordare.

vaccin covid
Vaccinul anti-COVID, la mare căutare. Țările europene vor plăti deja pentru 300 mil. de doze
Oana Pellea a ascultat „Macarena”, melodia Erikăi Isac: „Am rezistat 30 de secunde și m-am lămurit”. Ce spune despre mesajul piesei

„Diferența cheie dintre calculele noastre și cele anterioare, bazate pe ecuația lui Drake, este că facem ipoteze foarte simple despre cum s-a dezvoltat viața”, a spus coautorul studiului Christopher Conselice, profesor de astrofizică la Universitatea din Nottingham, într-un e-mail către CNN.

"Una dintre ele este că viața se formează într-un mod științific - adică dacă sunt îndeplinite condițiile potrivite, atunci se va forma viață. Acest lucru determină intrebări precum `ce fracție de planete dintr-o zonă locuibilă a unei stele va forma viață?` și `ce fracție din viață va evolua în viață inteligentă?`, întrucât acestea nu răspund singure până când nu detectăm noi, de fapt, viața, ceea ce nu am făcut încă”.

Astfel, cercetătorii au dezvoltat ceea ce ei numesc Principiul Astrobiologic Copernican pentru a stabili limitele asupra vieții în galaxie. Aceste ecuații includ istoria formării stelelor în galaxia noastră și vârstele stelelor, conținutul de metal al stelelor și probabilitatea ca stelele să găzduiască planete asemănătoare Pământului în zonele lor locuibile unde se poate forma viața.

Zona locuibilă este distanța corectă a unei stele, nu prea caldă sau prea rece, unde apa lichidă și viața așa cum știm că poate fi posibilă pe suprafața unei planete sunt optime.

Dintre acești factori, zonele locuibile sunt critice, dar orbitarea unei stele stabile pentru miliarde de ani poate fi cea mai critică, a spus Conselice.

„Cele două limite Astrobiologice Copernicane sunt că viața inteligentă se formează în mai puțin de 5 miliarde de ani, sau după aproximativ 5 miliarde de ani - similar cu Pământul în care s-a format o civilizație comunicantă după 4,5 miliarde de ani”, a declarat coautorul Tom Westby, profesor asistent în Facultatea de inginerie a Universității din Nottingham, într-un comunicat.

Cum a încercat Dani Alves să evite închisoarea în ultimul moment: câți bani i-a oferit victimei și reacția femeii
Soluții de reamenajare a barurilor și restaurantelor, pentru asigurarea distanțării sociale. Ideile unui patron din New York

Restaurantele și barurile din toată lumea sunt zilnic în căutare de soluții pentru a-și relansa afacerile, după ce în ultimele luni au fost fie total închise, fie au funcționat la capacitate limitată.

Italia, Germania, Olanda şi Franţa vor plăti companiei farmaceutice britanice AstraZeneca o sumă iniţială de 750 de milioane de euro pentru 300 de milioane de doze ale vaccinului potenţial pentru Covid-19.

Ce spune Alexandru Rafila despre acuzațiile de manipulare a datelor privind cazurile de Covid-19

Medicul Alexandru Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie a declarat, luni seara, că modul în care se face colectarea acestor date face "practic imposibilă orice manipulare".

Războiul ruso-ucrainean, în imagini. Doi ani de la invazia pe scară largă a trupelor lui Putin în Ucraina | GALERIE FOTO

La 24 februarie 2024 se împlinesc doi ani de la invazia pe scară largă pe care Rusia a lansat-o în țara vecină Ucraina. De fapt, războiul a început acum 10 ani, când trupele Kremlinului au cucerit Crimeea în februarie 2014.

24 februarie 2024 – Doi ani de război în Ucraina. Cronologia celor mai importante evenimente

Sâmbătă, 24 februarie 2024, se împlinesc doi ani de când președintele rus Vladimir Putin anunța că începe o „operațiune specială militară” în Ucraina, țară condusă de Volodimir Zelenski.

Cum sărbătorește „Gen Z” din România Dragobetele. „Nu sărbătorim Valentine's Day. Preferăm lucrurile autohtone”

Românii sărbătoresc Dragobetele pe 24 februarie, eveniment care pare defavorizat în fața Valentine's Day.