Studiu: Ar putea exista 36 de civilizații inteligente în galaxia noastră

16-06-2020 09:27

stele

Pământul s-a dovedit unic prin capacitatea sa de a găzdui viață în univers până acum, ceea ce ne-a determinat să ne întrebăm dacă suntem cu adevărat singuri.

Oamenii de știință au calculat că ar putea exista cel puțin 36 de civilizații inteligente active, care comunică în galaxia noastră Calea Lactee, potrivit unui nou studiu. Cu toate acestea, datorită timpului și distanței, este posibil să nu știm niciodată dacă există sau au existat vreodată, scrie CNN.

Studiul a fost publicat luni în The Astrophysical Journal. Calculele anterioare de-a lungul acestor linii s-au bazat pe ecuația lui Drake, scrisă de astronomul și astrofizicianul Frank Drake în 1961.

"Drake a dezvoltat o ecuație care, în principiu, poate fi utilizată pentru a calcula câte civilizații de comunicare inteligentă extraterestră (CETI) pot exista în galaxie", au scris autorii în studiul lor. „Cu toate acestea, mulți dintre termenii săi sunt de necunoscuți, iar alte metode trebuie utilizate pentru a calcula numărul probabil de civilizații comunicante”.

Astfel, oamenii de știință de la Universitatea din Nottingham și-au dezvoltat propria abordare.

„Diferența cheie dintre calculele noastre și cele anterioare, bazate pe ecuația lui Drake, este că facem ipoteze foarte simple despre cum s-a dezvoltat viața”, a spus coautorul studiului Christopher Conselice, profesor de astrofizică la Universitatea din Nottingham, într-un e-mail către CNN.

"Una dintre ele este că viața se formează într-un mod științific - adică dacă sunt îndeplinite condițiile potrivite, atunci se va forma viață. Acest lucru determină intrebări precum `ce fracție de planete dintr-o zonă locuibilă a unei stele va forma viață?` și `ce fracție din viață va evolua în viață inteligentă?`, întrucât acestea nu răspund singure până când nu detectăm noi, de fapt, viața, ceea ce nu am făcut încă”.

Astfel, cercetătorii au dezvoltat ceea ce ei numesc Principiul Astrobiologic Copernican pentru a stabili limitele asupra vieții în galaxie. Aceste ecuații includ istoria formării stelelor în galaxia noastră și vârstele stelelor, conținutul de metal al stelelor și probabilitatea ca stelele să găzduiască planete asemănătoare Pământului în zonele lor locuibile unde se poate forma viața.

Zona locuibilă este distanța corectă a unei stele, nu prea caldă sau prea rece, unde apa lichidă și viața așa cum știm că poate fi posibilă pe suprafața unei planete sunt optime.

Dintre acești factori, zonele locuibile sunt critice, dar orbitarea unei stele stabile pentru miliarde de ani poate fi cea mai critică, a spus Conselice.

„Cele două limite Astrobiologice Copernicane sunt că viața inteligentă se formează în mai puțin de 5 miliarde de ani, sau după aproximativ 5 miliarde de ani - similar cu Pământul în care s-a format o civilizație comunicantă după 4,5 miliarde de ani”, a declarat coautorul Tom Westby, profesor asistent în Facultatea de inginerie a Universității din Nottingham, într-un comunicat.

Sursa: StirilePROTV

ShARE ÎN BUCATE - Spaghetti A.O.P.

Exclusiv PRO TV Plus