Curentul de meteori Leonide. Evenimentul ce va putea fi observat pe cer in acest weekend

Meteori, leonide, perseide

Anual, in luna noiembrie, orbita Terrei se intersecteza cu traiectoria cometei Tempel-Tuttle. Acesta a lasat, in drumul ei, cantitati mari de praf, care ajung in aceasta perioada in atmosfera terestra.

"Stelele cazatoare" intra cu viteza mare in atmosfera - 71 km/s sau 255.600 km/h, iar prin frecarea cu aerul fac ca acesta sa emita lumina. Vedem astfel dare luminoase care dureaza o fractiune de secunda.

Huffington Post scrie ca, in 2013, Leonidele vor fi vizibile de pe 16 pana pe 19 noiembrie. Daca vremea o va permite, observatorii din lumea intrega vor vedea cele mai luminoase stele de sambata noaptea pana duminica dimineata.

Emisfera nordica va avea locuri in fata la "spectacol", deoarece este indreptata catre Constelatia Leului, sursa acestor particule.

Din pacate, ploaia de meteoriti de anul acesta nu va beneficia de aceleasi conditii bune ca in ultimii  trei ani, deoarece in 17 noiembrie vom avea parte de o Luna plina. Doar meteoritii foarte luminosi vor fi vizibili in acea perioada.

Cel mai bun loc din care puteti vedea ploaia de stele este la tara sau la munte, pentru ca lumina marilor orase nu da vizibilitate buna cerului.

NASA va recomanda sa iesiti afara cu 30 de minute inainte de inceperea spectcolului, pentru ca ochii sa se obisnuiasca cu intunericul noptii. In mod obisnuit, 10-15 meteri vor putea fi vazuti, in fiecare ora.

Pentru cei care nu vor avea sansa unui cer senin, NASA a pus la dispozitie un flux video online, disponibil aici.

SURSA HARTA: Observatorul Astronomic

Scene uluitoare în Premier League: în minutul 17, fanii au plecat de la stadion, iar antrenorul a făcut schimbare
SpaceX a trimis un nou echipaj spre Staţia Spaţială Internaţională format din trei astronauţi americani şi un cosmonaut rus

Trei astronauţi americani şi un cosmonaut rus au fost lansaţi duminică seară, din Florida, cu o rachetă a companiei SpaceX spre Staţia Spaţială Internaţională (ISS), la bordul căreia vor rămâne pentru aproximativ şase luni, informează AFP.

VIDEO uimitor. O balenă ucigașă a răpus un rechin alb mare în doar 2 minute, apoi i-a mâncat ficatul

Oamenii de știință au fost recent martorii unei scene foarte rare, care le-a oferit noi detalii despre potențiale porbleme în industria pescuitului. Ei au văzut cum o balenă ucigașă a eliminat rapid un rechin alb uriaș, iar apoi i-a mâncat ficatul.

Creatura marină misterioasă descoperită în apele britanice. Oamenii de știință au rămas surpinși de această specie | FOTO

O nouă specie de creatură marină a fost descoperită în apele britanice. Descoperirea a fost făcută în largul coastei de sud-vest a Angliei.

Convorbirea halucinantă dintre mama copilului violat și directoarea școlii. „Cu cine să fac anchetă? Era vacanță” | VIDEO

Poliția a deschis o anchetă la o școală din Sectorul 1 al Capitalei, după ce doi părinți acuză că băiatul lor de zece ani ar fi fost violat, de două ori, de colegi.

Premieră istorică în România. Femeile câștigă pentru prima dată mai mult decât bărbații. La cât a ajuns salariul mediu brut

Pentru prima dată în istorie, în Romania, salariul mediu brut încasat de femei a depășit media salarială a bărbaților cu 200 de lei, potrivit ministrului Muncii.

Cel mai temut criminal în serie din România ar putea fi eliberat din închisoare. A fost condamnat pe viață în 2015

Considerat cel mai temut ucigaș în serie din România, un bărbat din Argeș ar putea fi eliberat din închisoare, chiar dacă a fost condamnat de trei ori pentru ororile comise, ultima oară pe viață.