S-a descoperit leacul impotriva bolilor pana azi incurabile. Anuntul facut de oamenii de stiinta

HIV

Cercetatorii au descoperit o noua forma de terapie cu gene care ar putea revolutiona taratamentul bolilor incurabile.

Pentru prima oara in istoria medicinii, noua tehnica le va permite cercetatorilor sa modifice informatiile genetice cu o remarcabila precizie. Modificarile detaliate care vor fi facute ADN-ului uman ar putea perminte oamenilor de stiinta sa trateze boli genetice precum siclemia, sindromul Down si boala Huntington.

Aceasta descoperire revolutionara se bazeaza, mai exact, pe inlocuirea genelor defecte cu unele sanatoase. Cercetatorii pretind ca tehnica este atat de exacta incat virusurile incurabile precum HIV si cancerul vor fi vindecate, sustine DailyMail. De asemenea, se vor putea corecta si defectele genetice, eliminand astfel riscul ca un nou-noascut sa se nasca cu o boala incurabila. Tehnica numita CRISPR foloseste monstre din enzime pentru a viza anumite parti ale celor 23 de perechi de cromozomi umani, fara a introduce mutatii sau defecte. Profesorul Craig Mello, laureat al premiului Nobel, a afirmat ca noua tehnica este un adevarat joc al schimbarii.

Intr-un interviu acordat ziarului "The Independent", profesorul a sustinut faptul ca proiectul "CRISPR" este urias. "Este incredibil de puternic si are multe aplicatii, de la agricultura la un potential genetic de terapie umana. Este un adevarat triumf al stiintei de azi. Este o descoperire extraordinara, cu implicatii uriase pentru genetica moleculara. Reprezinta unul din acele lucruri pe care trebuie sa le vezi ca sa le crezi. Teoria pe care am elaborat-o nu s-a comparat nici pe departe cu rezultatele practice pe care le-am obtinut in laborator. Am ramas cu gura cascata!"

Cu toate ca noua descoperire a revolutionat medicina de astazi, aceasta nu poate fi folosita in mod curent. In Marea Britanie si alte multe tari terapia genetica pe sperma, ovule sau embrioni este considerata ca fiind ilegala, sustine DailyMail.