Primii "roboți vii" din lume se pot acum reproduce, într-un alt mod față de animale și plante. Cercetător: „Am fost uimit”

Xenoboti
CNN

Oamenii de știință americani care au creat primii "roboți vii" spun că formele de viață, cunoscuți sub numele de xenoboți, se pot acum reproduce - într-un mod nou care nu a mai fost văzut la plante și animale, potrivit CNN.

Formați din celulele stem recoltate de la broaștele africane cu gheare (Xenopus laevis), care le dau și numele, xenoboții au o lățime mai mică de un milimetru. Au fost prezentați pentru prima dată în 2020, după ce experimentele au arătat că se pot mișca, pot lucra împreună și se pot chiar autovindeca.

Acum, oamenii de știință care i-au creat spun că au descoperit o formă complet nouă de reproducere biologică, diferită de cele cunoscute la animale sau plante.

„Am fost uimit de asta. Broaștele au un mod de reproducere pe care îl folosesc în mod normal, dar când separi celulele de restul embrionului și le dai șansa să-și dea seama cum să se dezvolte într-un mediu nou, nu numai că fac acest lucru, dar au descoperit o nouă modalitate de a se mișca. Și-au dat seama, aparent, de o nouă modalitate de a se reproduce”, a spus Michael Levin, profesor de biologie și director al Allen Discovery Center de la Universitatea Tufts, care a fost co-autor principal al noii cercetări.

Celulele stem sunt celule nediferențiate care au capacitatea de a da naștere oricărui alt tip de celulă/țesut. Pentru a crea xenoboții, cercetătorii au recoltat celule stem din embrioni de broaște și le-au lăsat să se incubeze.

Hanul cu Tei se vinde cu 1,6 milioane€. Clădirea, cumpărată de Ilie Dumitrescu în 2004

„Cei mai mulți oameni cred că roboții sunt făcuți din metal și ceramic, dar nu contează atât de mult din ce este făcut un robot, ci ceea ce face acesta - adică să acționeze pe cont propriu pentru oameni. Așa că este un robot (xenoboții) , dar este, de asemenea, în mod clar și un organism format din celule de broască nemodificate genetic”, a spus Josh Bongard, profesor de informatică și robotică la Universitatea din Vermont și autorul principal al studiului.

Xenoboții au folosit „replicare cinetică” - un proces despre care se știe că are loc la nivel molecular, dar care nu a fost niciodată observat până acum la nivelul celulelor sau al unui întreg organism, a precizat Bongard.

Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
O membrană din sânge de animale ar putea revoluționa industria ambalajelor. Dispare în pământ în două săptămâni

Industria ambalajelor ar putea fi revoluționată de o invenție a specialiștilor în știința și ingineria alimentelor de la Galați. Aceștia propun membrana biodegradabilă, făcută din sânge de animale.

Hai, noroc! NASA anunță descoperirea a două stele în formare, înconjurate de alcool și gheață

NASA a anunțat descoperirea de către telescopul James Webb a două protostele înconjurate de alcool, oțet și gheață- practic, molecule organice care fac posibilă dezvoltarea vieții.

”Cometa diavolului” a devenit vizibilă de pe Pământ. Este de trei ori mai mare decât Everestul și apare o dată la 71,3 ani

O cometă de trei ori mai mare decât Muntele Everest va deveni vizibilă de pe Pământ în această săptămână. ”Cometa diavolului”, așa cum a fost denumită, este observabilă doar o dată la 71,3 ani.

Opoziția austriacă, despre Schengen: Poziția guvernului austriac faţă de extinderea Schengen este ruşinoasă

Opoziţia guvernului Austriei faţă de extinderea spaţiului Schengen prin includerea României şi a Bulgariei este ruşinoasă, incorectă şi ineficientă, a declarat Walter Baier, cap de listă al Partidului Stângii Europene.

Putin, despre alegerile din Rusia: „O campanie electorală civilizată și în deplină concordanță cu legile”

Vladimir Putin și-a sărbătorit luni seară victoria electorală în Piața Roșie, înțesată de ruși. Liderul de la Kremlin a marcat cu o baie de mulțime și împlinirea a zece ani de la anexarea ilegală a Crimeei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.