Polul Nord se deplaseaza tot mai mult din vina omului. Descoperirea alarmanta facuta de cercetatorii de la NASA

Polul Nord - Shutterstock

Cercetatorii de la NASA au facut descoperiri alarmante. Polul Nord se deplaseaza tot mai mult si asta, cel mai mult, din vina omului.

Daca la inceputul secolului XXI oamenii de stiinta observau ca axa de rotatie a Polului Nord se misca catre est, acum, cei de la NASA au si o explicate pentru asta: influenta omului.

Axa de rotatie a Pamantului este in continua schimbare, dar nu e nimic nou, si asta pentru ca Pamantul, ca si alte planete existente, nu este o sfera perfecta. Este imperfecta, acoperita cu denivelari si abisuri. "Daca luati o bucata de material dintr-o zona, atunci se va strica simetria iar axa de rotatie se schimba" a declarat Surendra Adhikari, de la Jet Propulsion Laboratory.

Dar, in ultima perioada, motivele pentru aceasta schimbare sunt altele decat cele naturale. Cercetatoarea Surendra Adhikari sustine ca omul este de vina pentru acest fenomen si influenta sa asupra naturii, care a dus la schimbari climatice dramatice. Aceasta a publicat mai multe articole stiintifice in care trateaza acest subiect, in revista "Science Advances".

Care sunt cele doua cauza principale? Groenlanda si calota glaciara din Antarctica de Vest se topesc, iar rezerva globala de apa potabila se disperseaza pretutindeni, intr-un ritm dramatic. Astfel, interferentele produse de om in procesul natural au dus la schimbari drastice ale polilor planetei.

polul nord
Polul Nord s-a transformat intr-un lac imens : imaginile care arata cum a ajuns "varful lumii"
De ce Rusia va pierde în războiul din Ucraina. Un expert chinez în geopolitică explică care sunt cei patru factori principali

Inca din 1899, oamenii de stiinta au masurat evolutia axei de rotatie a Pamantului. Initial au observat ca aceasta se deplasa spre vest in directia golfului Hudson, pe care au asociat-o cu o potentiala cauza a topirii banchizei Laurentide. Mai apoi in jurul anului 2000, axa de rotatie a inceput sa-si modifice directia spre est. Din 2002, ghetarii de la Polul Nord au inceput sa se topeasca alarmant, sustin cercetatorii.

Acum, axa de rotatie isi modifica directia de doua ori mai repede, iar factorul cel mai important este topirea banchizei de gheata din Groenlanda.

Dar, nu doar topirea banchizelor de gheata este factorul care influenteaza cel mai mult, ci si rezervele naturale de apa, in special in Eurasia. Oamenii scot si pompeaza foarte mult din apele subterane, pe intreg globul. Asta face ca unele locuri de pe glob sa fie mai aride decat altele si apar tot mai multe denivelari si abisuri care schimba semnificativ axa de rotatie a Pamantului.

Insa, cercetatorii pot identifica istoria schimbarilor climatice prin urmarirea modificarilor axei Pamantului, iar cercetarea este condusa de hidrologii  de la Jet Propulsion Laboratory.

NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
Descoperirea incredibila facuta de arheologi in Oceanul Arctic, dupa ce incalzirea globala a topit gheata

Arheologii au descoperit Oceanul Arctic resturi ale unor epave din secolul 19, cu ajutorul unor sonare, dar si din cauza topirii ghetii de la Polul Nord, rezultat al incalzirii globale.

Polul Nord s-a transformat intr-un lac imens : imaginile care arata cum a ajuns

Polul Nord a devenit un lac urias atrag atentia cercetatorii de la North Pole Environmental Observatory care au aratat schimbarile dramatice suferite de ghetarii de aici in ultimii 13 ani.

Gheata de la Polul Nord se va topi complet in urmatorii 4 ani.
Gheata de la Polul Nord se va topi complet in urmatorii 4 ani. "Va fi un dezastru"

Un profesor de la Cambridge atrage atentia ca planeta noastra se indreata spre dezastru, pentru ca, in ritmul actual, calota glaciara de la Polul Nord se va topi in cel mult 4 ani.

Analiștii militari, despre răspunsul Israelului la atacul cu drone de sâmbătă: „Limitat și strict simbolic”

Limitat și strict simbolic, așa califică experții răspunsul Israelului la atacul iranian de sâmbătă. Acțiunea a vizat o bază militară de lângă Isfahan. în vecinătatea unor instalații nucleare.

Cîrstoiu, întrebat dacă Ciolacu şi Ciucă i-au cerut să se retragă: Nici vorbă. Probabil că va fi o discuţie luni

Candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei, Cătălin Cîrstoiu, a negat informaţiile că liderii coaliţiei, Marcel Ciolacu şi Nicolae Ciucă, i-au cerut să se retragă din cursă, dar a precizat că va avea o discuţie cu aceştia, probabil luni.

Furtuna Renata continuă să facă ravagii în România. În nordul țării a nins viscolit și se circulă în condiții de iarnă

Un nou episod de vreme rea, cu grindină și polei, îi pune în dificultate pe șoferi. Un bărbat și-a pierdut viața într-un accident produs în județul Sibiu.