Oamenii de știință au creat un embrion de șoarece cu ADN uman. Cum ar putea ajuta în lupta cu Covid-19

soarece

Oamenii de știință au creat un embrion de șoarece care are ADN uman în proporție de 4%.

Hibridul este denumit de cercetători „himeră”, un singur organism care este compus din două seturi diferite de celule, un embrion de șoarece care are și celule umane, transmite CNN.

Tot specialiștii susțin că acesta reprezintă un potențial tratament pentru diferite boli, posibil chiar și pentru Covid-19.

Descoperirea face posibilă o eventuală creare a mai multor tipuri de celule umane mature în embrioni de șoarece, care ar putea fi utilizate pentru a face celule, țesuturi sau organe pentru tratarea bolilor.

În acest studiu, echipa de cercetători a injectat între 10 și 12 celule stem umane pentru a dezvolta embrioni de șoarece. În 17 zile, celulele stem s-au dezvoltat în milioane de celule mature, inclusiv celule roșii din sânge și celule din globul ocular.

Anticorpi
A fost descoperit un anticorp uman ce blochează infecţia cu SARS-CoV-2. Cum oprește virusul
„Ei sunt ruşinea Rusiei. Și-au vândut sufletul și conștiința”. Interzis în Rusia lui Putin, părintele rockului alternativ sovietic vine la București

Într-un embrion uman, ar fi nevoie de aproximativ opt săptămâni pentru a genera globule roșii umane și chiar mai mult pentru a genera celule ale ochiului uman, potrivit unui expert.

Echipa a reușit acest obiectiv prin transformarea celulelor stem pluripotente umane, care pot produce orice celulă sau țesut de care corpul are nevoie pentru a se repara.

Convertirea acelor celule le-a făcut compatibile cu grupul de celule din interiorul unui embrion de șoarece în stadiu incipient, care generează toate celulele din corp. Atunci, acele celule umane din stadiul anterior au fost injectate în embrioni de șoarece și s-au dezvoltat mult mai bine decât ar fi făcut-o în mod normal.

Cu alte cuvinte, există suficientă compatibilitate între șoareci și oameni, încât embrionii de șoarece să fie un mediu relativ bun pentru cultivarea celulelor umane.

O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
Zona prin care coronavirusul intră în corp. Ne acoperim degeaba doar gura

Două tipuri de celule din cavitatea nazală au fost identificate drept cele mai probabile puncte de intrare a coronavirusului în corpul uman, a concluzionat o echipă internaţională de cercetători.

O echipă de cercetători a identificat un anticorp monoclonal uman care împiedică virusul SARS-CoV-2 să infecteze culturile de celule, ceea ce reprezintă un prim pas spre dezvoltarea unui tratament împotriva COVID-19, potrivit revistei Nature.

Imaginea unei celule infectate cu Covid-19 publicată de Institutul Național francez de Sănătate

Institutul Naţional francez de Sănătate şi Cercetare Medicală (INSERM) a publicat o fotografie făcută cu un microscop electronic al unei mulţimi de virusuri SARS Cov-2 în plină acţiune într-o celulă respiratorie umană, scrie News.ro.

Cum arată coronavirusul care produce COVID-19. Imagini în premieră, de la cercetători

Cum arată, de fapt, coronavirusul care a produs pandemia fără precedent? Oamenii de ştiinţă din SUA şi Italia vin, în premieră, cu răspunsul.

Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”

Israelul a lansat joi noapte un atac asupra Iranului, după acțiunea din weekend asupra teritoriului său. Explozii puternice s-au auzit în centrul țării, în orașul Isfahan, în apropierea unei baze militare.

Nicolae Ciucă, despre introducerea serviciului militar obligatoriu: Nu avem pregătită infrastructura necesară

Nicolae Ciucă, a declarat, joi, că România nu are pregătită infrastructura necesară pentru introducerea serviciului militar obligatoriu în următorii doi ani, el menţionând şi că "s-au dus vremurile" în care oamenii să fie aduşi cu arcanul la armată.

Cristian Pîrvulescu: A fost un atac ”farmaceutic”al Israelului, Iranul se va preface că nu a existat nimic

Israelul a lansat vineri dimineață un atac asupra Iranului, după atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute.