O nouă specie, ciudată, descoperită într-un lac toxic, ar putea oferi indicii despre originile vieții. Ce cred cercetătorii

cercetator

Într-un lac incredibil de neospitalier, într-un mediu toxic, oamenii de știință au descoperit o nouă specie minusculă, care formează colonii uriașe.

Aceste creaturi ciudate au o relație neobișnuită cu alți microbi și ar putea oferi chiar indicii despre originile vieții complexe, notează Science Alert.

Noua specie a fost numită Barroeca monosierra și aparține unui grup de microbi cunoscut sub numele de choanoflagelați - organisme unicelulare care se pot grupa pentru a forma colonii și care se comportă suspect de asemănător cu formele de viață pluricelulare.

Spre deosebire de alți "choanos", așa cum îi numește echipa, B. monosierra a fost descoperită într-un mediu foarte sărat. Și prospera acolo, formând colonii de aproape 100 de celule, de până la patru ori mai mari decât speciile înrudite.

Și mai ciudat, centrele coloniilor conțineau comunități și mai mici de bacterii vii, făcând din B. monosierra unul dintre cele mai simple organisme care au propriul microbiom.

Homo floresiensis
A fost găsit un os provenit de la o specie minusculă de oameni antici. Ce se știe despre Homo floresiensis. FOTO
„Sunt trei criminali neprinşi, nu unul.” Profilerul Dorin Dumitran, despre cele 4 femei ucise în Vaslui, după ce au fost luate cu maşina la autostop

Cercetătorii din SUA, Marea Britanie și Spania sugerează că microbii ar putea să se adăpostească de apa toxică a lacului, sau că choanoflagelații ar putea, de fapt, să crească bacteriile pentru a le mânca mai târziu.

Choanoflagelații prezintă un interes deosebit pentru biologi, deoarece sunt considerați cea mai apropiată rudă vie a animalelor care ... nu sunt ele însele animale. Comportamentul lor de formare a coloniilor ar putea ajuta, de asemenea, la reducerea decalajului evolutiv dintre organismele unicelulare și cele pluricelulare.

"Unul dintre lucrurile interesante la ele este că aceste colonii au o formă similară cu blastula - o minge goală de celule care se formează la începutul dezvoltării animalelor", spune biologul celular Nicole King de la Universitatea din California, Berkeley. "Am vrut să aflăm mai multe despre asta."

Lacul Mono din California este un loc extrem de neplăcut pentru a trăi. Este de aproape trei ori mai sărat decât Oceanul Pacific și plin de cloruri, carbonați și sulfați care s-au acumulat de-a lungul a 80.000 de ani.

Ca atare, nu multe forme de viață îl găzduiesc - mai ales muște alcaline, creveți de saramură și câteva specii de viermi mici.

Dar când cercetătorii au examinat îndeaproape o mostră de apă din lacul Mono, au observat un locuitor necunoscut până atunci: "Era plină de aceste colonii mari și frumoase de choanoflagelați", spune King. "Aceste organisme unicelulare seamănă oarecum cu spermatozoizii, având cozi lungi numite flageli pe care le folosesc pentru a se propulsa. Atunci când formează colonii, indivizii își îndreaptă flagelii spre exterior pentru a ajuta întregul grup să se rotească și să se rostogolească ca unul singur.”

În alte colonii choano, capetele fiecărei celule se întâlnesc în mijloc. Dar în aceste colonii de B. monosierra, centrele sunt goale, celulele fiind conectate printr-o matrice extracelulară de proteine și carbohidrați.

Echipa a colorat microbii cu un colorant ADN, care nu numai că a dezvăluit cromozomii în formă de gogoașă ai celulelor choano, așa cum era de așteptat, ci și un nor surprinzător de ADN în centrul presupus gol.

Cercetarea a fost publicată în revista mBio.

FOTO Tânăra desemnată "cel mai frumos copil din lume", apariție wow în costum de baie. La 23 de ani și-a eclipsat deja tatăl, un celebru fotbalist
Insectele veninoase „sperietori în formă de craniu ” terorizează o țară cu mulți români. „Apar în toate poveștile de groază”

O specie de păianjeni veninoși a ajuns să terorizeze Marea Britanie, după ce apăruse doar în regiunile sudice ale insulei. „Falsa Văduvă Neagră” poate duce la reacții alergice serioase la persoanele cu anumite sensibilități.

Oamenii de ştiinţă au descoperit rare fosile umane străvechi pe insula indoneziană Flores, se arată într-un studiu publicat miercuri, informează DPA.

Un nou animal a fost descoperit de cercetători. Este surprinzător ce mănâncă. FOTO

O specie de peşte vegetarian apropiată de piranha a fost descoperită în Amazonia braziliană şi numită „Sauron", datorită asemănării sale cu maleficul Stăpân al Inelelor, a anunţat marţi Muzeul britanic de Istorie Naturală, potrivit AFP.

O creatură marină ”mare”, cu gheare ”asemănătoare cu lamele”, descoperită în Marea Chinei de Sud. Este o specie nouă

Oamenii de știință care s-au scufundat în adâncurile Mării Chinei de Sud au descoperit, recent, la mii de metri în adâncuri, o creatură "mare" acoperită de coloane vertebrale.

„S-a dus tot!”. Puhoaiele dezlănțuite au făcut 4 morți și au acoperit sate. Oamenii așteptau pe acoperișuri să fie salvați

Ploile torențiale au lovit estul țării și au provocat inundații devastatoare, mai ales în județul Galați. Patru oameni au pierit! Apele au acoperit sute de gospodării, au rupt drumuri și făcut pagube uriașe!

Drama celor care s-au apucat de droguri și au pierdut tot. ”Asta e cel mai greu în dependență, că devii robit”

Mărturiile dependenților ar trebui să fie semnale de alarmă pentru noi toți, să înțelegem cât de mare este pericolul consumului. Duminică, la "România, te iubesc", vom discuta pe larg acest subiect.

Tinerii români nu-și mai permit să cumpere casa lor și stau cu părinții până la 30 de ani. ”Suntem o țară foarte aglomerată”

Se construiește tot mai puțin în țara noastră, iar asta duce la creșterea prețului locuințelor, întrucât cererea a ajuns mai mare decât oferta.