O creatura marina detine secretul tineretii si vietii vesnice. Oamenii de stiinta, uimiti

Turritopsis dohrnii, meduza nemuritoare

Legile naturii spun ce orice fiinta se naste, evolueaza si apoi moare. Tot in natura exista insa o creatura care incalca flagrant aceasta regula, motiv pentru care a fost poreclita “meduza nemuritoare”.

Aceasta meduza mica se numeste stiintific Turritopsis dohrnii si a fost descoperita in anul 1988 de catre biologul marin german Christian Sommer, care facea cercetari pe riviera italiana, in apropiere de Portofino.

Savantul a inceput sa le studieze in laborator si a observat ceva uimitor si aparent imposibil: meduzele “refuzau” sa moara, scrie New York Times.

Mai exact, in loc sa imbatraneasca si apoi sa moara, ele pareau ca intineresc, iar in cele din urma au ajuns in primul stadiu de dezvoltare (polip), inversand practic ciclul firesc al vietii.

Cristian Cioaca
Instanta a respins cererea de arestare preventiva a lui Cioaca pentru uciderea Elodiei Ghinescu
„Ce se întâmplă e nebunie curată. Și-au ieşit din minţi. Sunt ruşinea Rusiei”. Omul interzis în Rusia lui Putin vine la București

Desi naucit de aceasta observatie, Sommer nu i-a inteles importanta, iar meduza “nemuritoare” a fost cercetata din nou in 1996, de catre mai multi biologi din Genova.

Ei au aratat ca aceasta meduza isi poate modifica oricand modul de evolutie, intinerind pana la stadiul de polip. In acest fel, ea poate fi considerata nemuritoare.

Unul din autorii studiului, Ferdinando Boero, a comparat acest proces cu un flurure care, in loc sa moara, redevine omida, sau cu o gaina care s-ar transforma in ou.

In ciuda acestei descoperiri incredibile, povestea “meduzei nemuritoare” a ramas in mediul strict academic. Nimeni nu a fost interest sa incerce extinderea acestor cercetari la alte forme de viata sau realizarea unui medicament care sa “inverseze imbatranirea”.

Biologii si-au facut insa datoria si au continuat sa testeze meduza. Au aflat astfel ca procesul de intinerire este stimulat de stresul mediului inconjurator sau de o agresiune fizica asupra ei.

In timpul transformarii, celulele corpului isi schimba functia, de exemplu o celula nervoasa se transforma intr-o celula a pielii. Fenomenul este intalnit si in cazul celulelor stem umane.

In prezent, biologii au observat ca aceasta specie de meduza si-a extins teritoriul, fiind intalnita in orice mare din lume.

Oamenii de stiinta cred ca, daca vor disparea cele mai multe forma de viata marina, aceasta medusa va continua sa prospere.

O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
Joseph E. Murray, doctorul care a efectuat primul transplant reusit din istoria medicinei, a murit

Doctorul Joseph E. Murray, cel care a deschis o noua era in medicina cu primul transplant de organe reusit din istorie, a incetat din viata luni, la varsta de 93 de ani.

Tribunalul Capitalei a respins, miercuri seara, cererea de arestare preventiva a politistului Cristian Cioaca, principalul suspect in uciderea sotiei sale, avocata Elodia Ghinescu, data disparuta din luna septembrie 2007.

Google a pus din nou in vanzare Nexus 4 in Statele Unite. Oferta s-a epuizat in mai putin de o ora

Google a pus din nou in vanzare smartphone-ul Nexus 4 in Statele Unite. Oferta insa n-a durat nici macar 30 de minute.

Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”

Israelul a lansat joi noapte un atac asupra Iranului, după acțiunea din weekend asupra teritoriului său. Explozii puternice s-au auzit în centrul țării, în orașul Isfahan, în apropierea unei baze militare.

Moment istoric la căile ferate. S-a lansat în sfârșit licitația de 300 de milioane de euro pentru un tronson foarte aglomerat

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat vineri licitația pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia, după mai multe amânări.

Cristian Pîrvulescu: A fost un atac ”farmaceutic”al Israelului, Iranul se va preface că nu a existat nimic

Israelul a lansat vineri dimineață un atac asupra Iranului, după atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute.