NASA trimite o misiune pe una dintre lunile planetei Saturn, pentru a căuta organisme vii

NASA trimite o misiune pe Saturn
NASA

Agenţia spaţială americană (NASA) a anunţat joi că va trimite un robot spaţial pe cea mai mare lună a lui Saturn, Titan, care împărtăşeşte câteva caracteristici cu Terra şi care ar putea ascunde secretele originile vieţii pe planeta noastră

NASA va trimite robotul spaţial numit 'Dragonfly', în 2026, iar câţiva ani mai târziu, în 2034, nava va ateriza pe suprafaţa îngheţată a lui Titan. Este pentru prima dată când NASA trimite un vehicul multirotor (cu mai multe elice) pe altă planetă într-o misiune ştiinţifică, se arată într-un comunicat al agenţiei spaţiale americane.

'Dragonfly', care are opt elice şi este similară unei drone, va examina timp de aproape trei ani suprafaţa lui Titan în căutarea unor procese chimice similare Terrei.

Robotul va explora diferite unghere ale lui Titan: de la dunele de nisip şi până la solul unui crater unde cercetătorii speră să găsească apă lichidă şi alte materii organice, ce ar putea oferi o pistă privind originea vieţii care ar fi putut să existe pe acest corp ceresc în urmă cu zeci de mii de ani.

De asemenea, potrivit NASA, 'Dragonfly' va investiga proprietăţile atmosferice ale lui Titan şi va încerca să găsească orice dovadă chimică privind existenţa de organisme vii.

Descoperirea făcută de NASA pe Marte. Sugerează că ”a existat recent viață extraterestră”

Satelitul Titan, care este la fel de mare ca Mercur, reuneşte o serie de compuşi care îl fac similar planetei Pământ în faza sa "primitivă", altfel spus în primele sale faze de existenţă.

Însă NASA speră să găsească printre dunele şi lacurile sale secretele privind originea vieţii terestre.

Asemeni planetei Pământ, Titan are o atmosferă densă de nitrogen; dar spre deosebire de planeta noastră, satelitul este înconjurat de nori şi ploaie de metan, a precizat NASA.

Misiunea spre satelitul lui Saturn face parte din programul NASA 'New Frontiers', ce sprijină misiunile ştiinţifice care au fost identificate ca prioritate în sistemul nostru solar.

Cum arată erupția unui vulcan din spațiu. Imaginea publicată de NASA

Astronauții de pe Stația Spațială Internațională au surprins imagini uimitoare din momentul erupției vulcanului Raikoke, de pe Insula Kuril, pentru prima dată din 1924.

Robotul Curiosity aparținând Agenției Naționale Spațiale Americane a descoperit o mare cantitate de gaz metan pe suprafața planetei Marte. Acest lucru ar sugera posibilitatea unei vieți extraterestre pe Planeta Roșie.

Donald Trump a atacat NASA și a șocat din nou: ”Luna este o parte din Marte”

Un mesaj al președintelui Donald Trump i-a șocant pe pasionații de astronomie și spațiul cosmic. Liderul de la Casa Albă a scris pe Twitter că ”Luna este o parte din Marte”

Iarna a pus stăpânire pe România. 27 de județe și Capitala se află, până duminică dimineață, sub avertizare de vreme severă

Iarna a venit brusc, la final de ianuarie, și a cuprins în forță jumătate de țară. A nins susținut și a bătut viscolul. În cinci județe este cod portocaliu de vreme rea.

Putin vrea să revendice o „bucată uriașă” din Oceanul Arctic. Liderul de la Kremlin a convocat Consiliul de Securitate

Vladimir Putin, președintele Rusiei, a transmis, vineri, în cadrul Consiliului de Securitate, că Rusia dorește să extindă limitele platformei sale continentale din Oceanul Arctic.

Polonia va trimite Ucraina alte 60 de tancuri modernizate: „Încercăm să avem un rol conducător prin puterea exemplului”

Premierul polonez a anunțat că țara sa va trimite Ucrainei încă 60 de tancuri modernizate, pe lângă cele 14 Leopard, pe care s-a angajat să le livreze alături de alți aliați.