NASA se pregăteşte pentru misiuni cu echipaj uman pe Lună şi Marte. Ce planuri au astronauții

NASA

Agenţia spaţială americană va continua să se pregătească pentru misiuni cu echipaj uman pe Lună şi Marte în cadrul programului Artemis, a transmis joi administratorul NASA, Jim Bridenstine, citat de DPA.

"Misiunea NASA continuă în acest timp", a scris Bridenstine pe Twitter.

"Suntem mândri să împărtăşim viziunea noastră pentru sustenabilitate pe Lună după 2024 şi cum ne pregăteşte #Artemis pentru Marte", a adăugat el.

Programul îşi propune o nouă aselenizare a astronauţilor americani până în 2024, scopul fiind trimiterea de echipaje umane către Marte.

Misiunea va marca peste 50 de ani de când oamenii au ajuns ultima oară pe orbita lunară.

Gaură misterioasă descoperită pe Marte. Ce ascunde
Gaură misterioasă, descoperită pe Marte. De ce se presupune că ar ascunde forme de viaţă

"După 20 de ani de viaţă continuă pe orbita joasă a Pământului, suntem în prezent gata pentru următoarea mare provocare a explorării spaţiale - dezvoltarea unei prezenţe continue pe şi în jurul Lunii", a declarat Bridenstine, citat pe site-ul agenţiei, nasa.gov.

"În anii următori, Artemis va servi drept steaua noastră polară în timp ce continuăm să ne concentrăm pe o mai mare explorare a Lunii, unde vom demonstra elemente-cheie necesare pentru prima misiune umană către Marte", a adăugat el.

Potrivit NASA, mobilitatea este "elementul de bază" necesar pentru o prezenţă continuă a astronauţilor pe Lună. Agenţia îşi propune să prezinte un vehicul de teren selenar.

Proiectat pentru a fi complet locuibil, vehiculul ar permite echipajelor să realizeze călătorii pe suprafaţa Lunii de până la 45 de zile. Pentru misiuni mai scurte, un habitat selenar ar putea adăposti până la patru membri ai echipajului.

Programul Artemis îşi propune să utilizeze Luna ca spaţiu de testare pentru misiuni de explorare cu echipaj uman trimise mai departe în sistemul solar.

Peste 12.000 de persoane au aplicat pentru a deveni astronauţi în cadrul programului Artemis al NASA. Conform Agenţiei spaţiale americane, acesta este al doilea cel mai mare număr de aplicaţii primite în istorie pentru participarea la un program spaţial. NASA a anunţat că are 48 de posturi de astronaut disponibile. Persoanele ce vor fi selectate pentru a începe antrenamentele vor fi anunţate în vara anului 2021.

Fotografia cu rezoluție de 1,8 mld. pixeli, realizată pe Marte. Cum arată Planeta Roșie

Roverul Curiosity, trimis de NASA pe Marte, a realizat fotografia cu cea mai mare rezoluţie (1,8 miliarde de pixeli) obţinută vreodată până acum pe "Planeta Roşie", informează site-ul nasa.gov.

O fotografie publicată de NASA a provocat un val de entuziasm la nivel mondial.

NASA dezvăluie cu cât a scăzut nivelul poluării, în urma epidemiei cu coronavirus

Epidemia de coronavirus, care a condus la încetinirea activității economice în China, a redus semnificativ nivelul poluării în această țară, potrivit unor imagini transmise de NASA.

Imagini spectaculoase publicate de NASA. Cum arată luna, văzută de astronauții din spațiu

NASA a distribuit un videoclip cu rezoluţie 4k care prezintă imagini spectaculoase cu luna din spațiu, așa cum o văd astronauții.

Descoperirea făcută de NASA pe Marte. Ar putea fi un semn al existenţei vieţii

O misiune a NASA a făcut publice mai multe înregistrări prin care se dovedește că există o activitate seismică pe Marte, fiind identificate cel puțin 174 de evenimente seismice.

Detalii cutremurătoare despre cazul ginecologului de la Polizu. Mama: I-a spus „Îi tai din buric, ca să moară”

Un medic ginecolog de la Maternitatea Polizu din București este urmărit penal pentru tentativă de omor calificat, pentru că ar fi refuzat să ajute să trăiască o fetiță născută prematur.

„e-Estonia, model pentru viitor”. Cum a devenit micul stat baltic un paradis pentru afaceri

Cu servicii digitale simple și transparente, Estonia a câștigat încrederea cetățenilor. Acolo, oricine poate verifica averea oricui, printr-un click.

Casa Albă: Nu sunt indicii că Rusia ar pregăti folosirea „iminentă” a armei nucleare

''Nu avem motive să ne ajustăm propria postură nucleară strategică, mai ales că nu avem indicii că Rusia se pregăteşte să folosească în mod iminent arme nucleare'', a declarat, vineri, purtătoarea de cuvânt a preşedintelui american Joe Biden.